Netværksweekend for familier med hjertebørn med særlige behov

Datoen er 7. – 9. maj 2021.

Hotel Legoland i Billund.

Igen i år tilbyder Hjerteforeningen Børneklubben en netværksweekend, som er målrettet familier til hjertebørn med særlige behov. Weekenden bliver afholdt på Hotel Legoland fra fredag den 7. maj til søndag den 9. maj 2021. Vi håber på stor opbakning, så weekenden bliver lige så god som de forrige år.

Målgruppe

Netværksweekenden er for hjertebørn med kognitive/fysiske udfordringer og handicaps, som f.eks. hjertebørn med psykiske handicaps, syndromer eller sjældne sygdomme.

Weekenden er for hjertebørn med særlige behov, søskende under 18 år samt forældre. Hver familie får stillet et værelse til rådighed.

Indhold

Formålet med weekenden er at skabe mulighed for fællesskab og for at møde andre i lignende situationer, så hjertebørn, søskende og forældre kan finde ligesindede til sparring, netværk, venskaber, sociale relationer eller lignende.

Weekenden vil være præget af tid til hinanden i familien og samværet med andre i lignende situationer. Der vil være fuld forplejning fra fredag aften til og med søndag morgen. Der er reserveret bord til hver familie i restauranten til morgenmad og aftensmad. Frokosten to-go lørdag kan nydes i Legoland, hvor familierne har entre.

Lørdag byder på netværksdannelse og fællesskab i Legoland. Derudover vil der i løbet af weekenden være et oplæg / webinar, som man forpligter sig på at deltage i. Derfor er det nødvendigt at medbringe PC eller tablet til formålet.

I forhold til retningslinjer og COVID 19, vil weekendens program blive sendt ud til de deltagende familier senest en uge før weekenden. Hjerteforeningens retningslinjer vil blive overholdt, der bla. betyder at der ikke vil være aktiviteter eller forsamlinger indendørs.

Pris og tilmelding

Weekenden koster 600 kr. pr. familie. Derudover står familierne selv for transport til og fra Billund samt drikkevarer til måltiderne.  Alle over 15 år skal medbringe coronapas eller dokumentation for negativ testresultat der er under 72 timer gammel til både Hotel Legoland og Legoland.

Der er plads til 12 familier på weekenden. Efter sidste tilmeldingsfrist vil man få besked om man er optaget på weekenden. Der skal herefter indbetales deltager gebyr, og ved manglende indbetaling går pladsen til en anden familie. Hjertebørn på 18 år og derover har mulighed for at deltage sammen med deres familie, hvis der er plads.

Flere informationer

Hvis du gerne vil vide lidt mere, kan du kontakte Joan Farum Kjærgaard mail: BKformand-nord@hjerteforeningen.dk. Tlf. 20192425.

Tilmelding til weekenden TRYK HER

Tilmeldingsfristen er lørdag den 24. april 2021. Få dage herefter vil alle modtage svar.

Program for weekend TRYK HER