Forælderstøtte

Hjerteforeningens Børneklub har gennem en årrække arrangeret Hjertecafé på Rigshospitalet og Familiehuset knyttet til Aarhus Universitetshospital, hvor forældrestøtterne stiller sig til rådighed til en snak over en kop kaffe/te og et stykke kage.

De frivillige forælderstøtter i Hjertecafeen har alle et hjertebarn selv, og har været igennem et behandlingsforløb med hospitalsindlæggelse af deres eget barn. De har derfor en fælles referenceramme, der kan danne baggrund for en god snak om det forløb, som du har været igennem eller som du måske står foran.

Se en film om forældrestøtterne TRYK HER

Hvad kan I snakke om?

Man kan snakke om stort og småt til Hjerte-café – ingen bekymring er for lille eller for stor. Forælderstøtterne har dog ingen lægefaglig indsigt.

Eksempler på samtaleemner:

• Hvordan håndterer vi at have et barn med hjertesygdom i familien
  • Bekymring/ frygt for vuggestue-/børnehave/skole
  • Om at være mere hjemme for at passe barnet efter operation
  • Hvem kan man rette henvendelse til for mere information

Mere info

Det er muligt at få en snak over telefonen med en forælderstøtterne. Booking af samtale og mere info sker TRYK HER.

Mød os

I køkkenet på afdeling 4144 på Rigshospitalet hver onsdag kl. 19 – 21  (opstart fra d. 6. oktober). Et tilbud til indlagte forældre på Rigshospitalet.

I Trygfondens Familiehus ved Aarhus Universitetshospital, Skejby hver onsdag kl. 19- 21 (opstart fra d. 29. september). Hvis du ikke bor i Familiehuset, kan du ringe på tlf. 60538918 ved ankomst til Familiehuset i dette pågældende tidsrum, og forældrestøtterne vil lukke dig ind.

For mere information kontakt Hjertelinjen på 70 25 00 00