Frivillige Forældre

Frivillige forældre

Hjerteforeningens Børneklub har gennem en årrække arrangeret Hjertecafé på Rigshospitalet og Aarhus Universitetshospital, hvor frivillige forældre stiller sig til rådighed til en snak over en kop kaffe/te og et stykke kage.

De frivillige i Hjertecafeen har alle et hjertebarn selv, og har været igennem et behandlingsforløb med hospitalsindlæggelse af deres eget barn. Vi har derfor en fælles referenceramme, der kan danne baggrund for en god snak om det forløb, som du har været igennem eller som du måske står foran.

Se en film om de frivillige forældre TRYK HER

Hvad kan vi snakke om?

Man kan snakke om stort og småt til Hjerte-café – ingen bekymring er for lille eller for stor. Vi har dog ingen lægefaglig indsigt.

Eksempler på samtaleemner:

• Hvordan håndterer vi at have et barn med hjertesygdom i familien
  • Bekymring/ frygt for vuggestue-/børnehave/skole
  • Om at være mere hjemme for at passe barnet efter operation
  • Hvem kan man rette henvendelse til for mere information

Mød os

I køkkenet i Trygfondens Familiehus, AUH hver onsdag kl. 19-21. Hvis du ikke bor i Familiehuset, bedes du ringe til de frivillige forældre i Familiehuset på tlf. 60 53 89 18, når du står foran indgangen til Familiehuset, så vil de frivillige forældre møde dig dér. Ønsker du at lave en aftale på forhånd, bedes du ringe til Hjertelinjen på 70 25 00 00.

I køkkenet på afdeling 4144 på Rigshospitalet hver onsdag kl. 19-21

De frivillige forældre vil grundet COVID-19 IKKE være til stede i Familiehuset og på 4144 frem til september 2021

Det er også muligt at få en snak over telefonen med en frivillig forælder. Se mere via persongalleri.

For mere information kontakt Hjertelinjen på 70 25 00 00