Hej med dig

Sejt du vil være med. Se de to videoer med drengen Sylvester nedenfor. I videoerne fortæller Sylvester lidt om undersøgelsen og viser dig, hvordan du besvarer spørgeskemaet.

Dine forældre kan også få lidt gode råd til, hvordan de kan hjælpe dig, her: Forældretjeklisten

Nederst på siden er der lidt information om de præmier I kan være heldige at vinde – bl.a. en iPad. Der finder I også svar på nogle typiske spørgsmål om spørgeskemaet.

Husk

• alle hjertebørn kan være med i undersøgelsen. Det er lige meget om du mærker meget, lidt eller ingenting til din hjertesygdom.
  • har I spørgsmål, sidder vi klar til at hjælpe jer alle hverdage 9-15.

VIDEO 1: Hvad går det ud på?

VIDEO 2: Sådan virker spørgeskemaet

Vi trækker lod om fede præmier

Vi trækker lod om iPads og andre fede præmier blandt alle dem, som svarer på deres spørgeskema. Husk at få dine forældre til at skrive deres mailadresse i slutningen af spørgeskemaet, så du kan være med i konkurrencen. De heldige vindere bliver kontaktet på den indtastede mailadresse efter undersøgelsens afslutning.

Konkurrencebetingelser

**Opdatering. På grund af længere dataindsamlingsperiode end forventet vil vinderne af præmierne blive udtrukket og kontaktet i løbet af februar 2024. Vinderne udtrækkes fortsat tilfældigt blandt alle gennemførte besvarelser, hvor der er anført en mailadresse. Vinderne kontaktes via oplyste mailadresse. Alle mailadresser slettes så snart konkurrencen er afsluttet. **

Der trækkes lod om præmier blandt alle deltagere, der har besvaret spørgeskemaet i undersøgelsen ”Familielivet med et hjertebarn”, og som oplyser deres mailadresse i spørgeskemaet. Deltagelse i lodtrækningen sker ved indtastning af sin mailadresse på den sidste side i spørgeskemaet. Hver besvarelse tæller således som et lod i lodtrækningen.

Vinderne af lodtrækningen udtrækkes tilfældigt efter dataindsamlingens afslutning og  får direkte besked . Mailadressen vil kun blive anvendt til dette formål, og videregives dermed ikke. Mailadresserne slettes senest d. 1. februar 2024. Du kan læse mere om Hjerteforeningens persondatapolitik her: https://hjerteforeningen.dk/persondatapolitik/

Der trækkes lod om:

• 4 stk. iPads (10. generation, wi-fi, 64 GB) til en værdi á ca. 3.000 danske kroner
  • 5 stk. gavekort til biografen á 199 danske kroner
  • Derudover 6 stk. Valle- og Spruttebamser

Vinderne er selv ansvarlige for indberetning af iPads til SKAT. Læs evt. mere på SKATs hjemmeside: https://skat.dk/data.aspx?oid=2234748

Gå til spørgeskema

Find dit spørgeskema via dit personlige link i invitationsbrevet din mor og far har modtaget i e-Boks. Eller gå ind på www.udfyld-skema.dk og tast din personlige kode på 12 cifre fra brevet i e-Boks.

Har du spørgsmål eller brug for hjælp?

Her har du svar på nogle typiske spørgsmål. Du kan også ringe til os. Vi sidder klar til at hjælpe dig alle hverdage mellem kl. 9-15 på tlf. 61420167.

• Hvor lang tid tager det? Det tager ca. 30 min. at svare på alle spørgsmålene. Det kan tage kortere eller længere tid. Husk at holde en pause, hvis du mister koncentrationen.
  • Skal jeg svare på det hele på en gang? Du må gerne holde en pause, hvis du har brug for det. Systemet husker dine svar. Du kan derfor fortsætte, hvor du stoppede, når du er klar til at svare igen. Find dit spørgeskema via linket i dine forældres invitationsbrev.
  • Hvornår skal jeg være færdig? Du kan svare på spørgsmålene hele oktober måned. Vi skal nok minde dig om, hvornår undersøgelsen slutter, så du stadig kan nå det, hvis du mangler at svare på alle spørgsmålene.
  • Hvad gør jeg, hvis der er problemer eller jeg ikke kan finde ud af det? Spørg din mor, far eller anden voksen, der er sammen med dig. Måske de kan hjælpe dig. Hvis ikke kan du altid ringe eller skrive ind til os.

I spørgeskemaet er der spørgsmål om, hvordan det er at have medfødt hjertesygdom tæt inde på livet. Dette kan måske sætte nogle tanker i gang. Hvis I får brug for at tale med en børnehjertesygeplejerske, en socialrådgiver eller psykolog om hjertesygdommen, er I velkomne til at kontakte Børnehjertelinjen på telefon 70 25 00 00. Det er anonymt og gratis.