Hjerteforeningen Aabenraa

Gør en forskel og bliv frivillig gå-ven

Skrevet torsdag d. 10. august 2023

GÅ MED – Gå forrest og gør en forskel – for dig og en anden!

Du kan være med til at give et andet mennesker en hjælpende hånd ved at blive Gå Ven. Det kan blive en ægte win-win situation. Du kommer selv ud at gå – det er godt for hjertet, og du hjælper et andet menneske med at komme afsted.

Lige nu søger Hjerteforeningens lokalforening i Aabenraa frivillige gå-venner til sårbare borgere i Aabenraa kommune. Som gå-ven kan du gøre en forskel for en medborger, der ønsker at gå i trygge rammer.

Vi har et samarbejde med Aabenraa kommunens koordinationsenhed for ældreområdet og hjemmeplejen. De fortæller os om konkrete behov i hele kommunen. Det er specielt i denne sammenhæng vi har brug for gå-venner.

– Man skal hverken være toptrænet vandreentusiast eller garvet friluftsnørd for at være en god gå-ven. Det vigtigste er, at man kan lide at gå ture, og at man har lyst til dele turen med andre, som ikke nødvendigvis kan gå langt eller hurtigt.

Positive gevinster

Aase fra Aabenraa er gå-ven i byen, og for Aase betyder rollen som gå-ven rigtig meget. Aase har selv oplevet betydningen af hendes frivillige gåture. Det er motiverende for mig at se hvad frisk luft og motion giver af godt humør og god energi hos min gå-ven.

Infomøde i Arena Aabenraa

Det er både nemt og gratis at blive gå-ven. Hjerteforeningen afholder et infomøde i Arena Aabenraa den 23. august kl. 16.30-18.30. Her bliver du klædt grundigt på til at blive gå-ven. Der vil være forplejning til kurset og der gives kørselsgodtgørelse.

Tilmeld dig GÅ MED-kursus på https://gaamed.dk/bliv-gaa-ven/