Landsdækkende

VIL I FORTÆLLE JERES HISTORIE?

Skrevet mandag d. 2. november 2020

Har I lyst til at fortælle jeres historie om at være forældre til et barn med medfødt hjertefejl og mentale udfordringer? I så fald takker Hjerteforeningen.

Et nyt, dansk forskningsprojekt støttet af Hjerteforeningen vil undersøge de mentale helbredsproblemer, som børn og unge med en medfødt hjertefejl oftere har end deres jævnaldrende. Forskningens formål et at skabe viden for at kunne hjælpe og støtte familierne bedre.

For hvordan er det at være en familie med et barn eller et ungt menneske med en medført hjertefejl og mentale problemer som f.eks. angst, ADHD, indlæringsproblemer eller andre mentale udfordringer? Og hvad savner man i sådan en situation?

Vi efterlyser en familie, som kunne have mod på at fortælle deres historie til en artikel på Hjerteforeningens hjemmeside og potentielt øvrige medier. I får selvfølgelig lov til at læse det hele igennem, foreslå rettelser og godkende, inden det bliver offentliggjort.

Kunne det være noget for jer, så kontakt journalist Kim Andreasen, der skriver historien for Hjerteforeningen, på mail: [email protected] eller tlf. 22149104.