Landsdækkende

Forkælelsesweekend i Lalandia – september

I Hjerteforeningens Børneklub er der en lille afdeling for de forældre, som oplever deres livs værste mareridt, og mister deres barn på grund af hjertesygdom. Vi er en lille gruppe af forældre, som ikke gør så meget opmærksom på os selv, da vi jo ved, at alle de familier som til hverdag kæmper for og med deres hjertebarn, ikke har lyst til at blive konfronteret med det, der i værste tilfælde kan ske. Det er dog stadig vigtigt for os, at gøre opmærksom på de ting, vi kan hjælpe og støtte med, hvis det værste skulle ske.

Hvert år afholder vi 2 sorgforløb – et kun for forældre og et for både forældre og søskende. Begge sorgforløb bliver afholdt på Bygholm Parkhotel i Horsens.

Forkælelsesweekend i Lalandia 23.-25. september 2022

En gang årligt afholdes der også ”Forkælelsesweekend” for familier, der har mistet et hjertebarn i Lalandia. 10 familier får hvert år muligheden for at være sammen med andre familier i samme situation og får samtidig et pusterum fra hverdagen. Weekenden starter fredag med fælles aftensmad og slutter søndag med fælles brunch. Lørdag aften er der også fællesspisning og resten af måltiderne sørger familierne selv for. Alle aktiviteter i Lalandia kan benyttes og samtidig tilbydes også billetter til Legoland. Weekenden er en rigtig god mulighed for at mødes med andre familier – nogle har mistet for flere år siden, nogle har mistet inden for det sidste år – men alle har oplevet det samme savn og sorg. Der bliver delt tanker om sorgen og savnet – men der er også plads til hygge og grin både i Lalandia og i hytterne om aftenen. Der er et deltagergebyr på kr. 1.250,- pr. familie i en 4-personers hytte og kr. 1.750,- pr. familie en 6-personers hytte.

Indbydelse og tilmeldingsskema bliver lagt på hjemmeside og på Facebook.

Praktiske oplysninger

Lalandia Billund