Om os

Velkommen til Hjerteforeningen Odsherred

Vi er en underafdeling af Hjerteforeningen, og vi bakker op om Hjerteforeningens landsdækkende kampagner med lokale aktiviteter. Vi formidler Hjerteforeningens budskaber om forebyggelse, oplysning om hjertesygdomme og ny forskning og der ud over yder vi støtte og rådgivning til hjertesyge og pårørende med henblik på at højne livskvaliteten.

Hjerteforeningen Odsherred har godt 900 medlemmer, og når man er medlem af Hjerteforeningen er man automatisk også medlem af den lokalforening man hører under.

Formålet med lokalforeningen

Formålet er, at skabe og tilbyde så mange forskellige og relevante tilbud som muligt for borgere i Odsherred. Du kan se alle vores aktiviteter i kalenderen, der løbende bliver opdateret.

Du vil opdage, at der faktisk er rigtig mange tilbud – lige fra Netværksgrupper, hvor hjertesyge mødes i deres eget frirum og taler sammen. Vi laver også forskellige aktiviteter, udflugter og afholder gå-ture.

Pårørende til hjertesyge kan mødes i et trygt fællesskab og tale om de ting som de har brug for at dele med andre.

Vi tilbyder motion med kompetent instruktør. Vi har flere etablerede Hjertestier – Kystvandring – Hjerte-cafeer med foredragsholdere der kommer med oplæg om det der rør sig lige nu og som har interesse.

Hvad er Hjerteforeningen også?

Ud over ovenstående tilbud retter vi også fokus på events henover året, men vi kunne også godt tænke os at inddrage dig noget mere i vores arbejde i foreningen.

Så hvis du har nogle gode ideer eller hvis du skulle have lyst til at blive frivillig i Hjerteforeningen Odsherred, så kontakt en fra bestyrelsen.