Kontakt til Hjertelinjen

Kontakt Hjertelinjen på 70 25 00 00

Dygtige medarbejdere sidder klar hver mandag, tirsdag og torsdag fra 9 – 14 for at svare dine spørgsmål, i forhold til hvordan man som hjertepatient kan forholde sig til forskellige problemstillinger. Uden for overstående tidsrum kan der sendes mail til [email protected].

Henvendelserne til Hjertelinjen favner meget bredt, men der er også særlige temaer, som går igen. Mange patienter er optagede af, hvor sårbare de er med netop deres diagnose og sygdomshistorik. Der er ofte usikkerhed og spørgsmål til arbejdssituationen, om patienter bør blive ved med at arbejde og dermed udsætte sig selv for smitte og om pårørende, som er bekymrede for at tage smitte med hjem til deres hjertesyge ægtefæller eller børn.

Føler du dig alene eller glemt?

Der kommer også opkald fra patienter, som føler sig isolerede og ensomme, fordi deres relationer er skåret ned, og mange særligt nye hjertepatienter oplever jo nu, at der ikke længere er lægesamtaler og rehabilitering planlagt for dem. De oplever derfor tomrum og ensomhedsfølelse.

Nogle får også decideret angst over, hvordan det vil gå dem, hvis de rammes af andre sygdomme. Så spørgsmålene og behovene er mange, og der er stor taknemmelighed for, at Hjerteforeningen sidder klar med svar, viden og støtte.

Vi henviser gerne til både Hjertelinjen på 70 25 00 00 og Hjerteforeningen.dk