Frivillig – noget for dig?

Og ved du, at vi måske mangler dig?

Måske er du hjertepatient, pårørende eller bare en hjertelig sjæl der brænder for den gode sag. Hjerteforeningen i Odsherred søger nye frivillige til bestyrelsens arbejde.

Vil du være med til at samarbejde og skabe værdi for landets 524.000 danskere der lever med en hjerte-kar-sygdom, og bidrage ved at deltage i planlægning og afholdelse af forskelligartede aktiviteter?

Ideer og samarbejde

Samarbejdet i teamet er afgørende for at opnå fælles mål og styrke arbejdseffektiviteten. Det indebærer kommunikation, respekt for andres synspunkter og evnen til at arbejde sammen mod fælles succes. Vi er mere end 900 medlemmer i lokalafdelingen i Odsherred.

Regelmæssige møder faciliterer dette samarbejde, hvor vi deler ideer, opdateringer og beslutninger. Vi holder månedlige bestyrelsesmøder. Vi arrangerer sociale aktiviteter som motion, gåture og cafemøder og andre sociale events med fokus på hjertepatienter og deres pårørende.

Vi har brug for, at du ikke er bange for teknologi, og at du bruger mail, internet og Facebook – og måske interesserer dig for computerteknologi og har lyst til at ’lege’ med disse medier.

En del af en landsdækkende organisation

På regions- og landsmøder skabes en platform for at koordinere indsatser, dele bedste praksis og sikre, at de lokale afdelinger er bevidste om og enige i organisationens overordnede mål. Disse møder kan også styrke netværket mellem forskellige teams og bidrage til en mere sammenhængende og effektiv implementering af initiativer.

Stadig interesseret?

Er det noget for dig, så send os et par ord om dig selv eller ring og lad os få en uforpligtende snak. Selve valget til bestyrelsen sker på generalforsamlingen, der holdes den 6. marts 2024 og valget gælder fra denne dato.

Ring til Tina Køhler Jakobsen, 21 30 40 74 eller send en mail til Tina på [email protected].

Frivilligt arbejde indebærer at give ens tid og ressourcer uden økonomisk gevinst, ofte med det formål at hjælpe andre eller støtte en sag. Frivillige bidrager til samfundet på forskellige måder, fra sociale aktiviteter og humanitære projekter. Det skaber en følelse af fællesskab, engagement og personlig tilfredsstillelse, samtidig med at det adresserer samfundsmæssige behov. Det frivillige arbejde kan spænde fra lokalsamfundet til internationale organisationer og omfatter en bred vifte af færdigheder og interesser.