Landsdækkende

Skolerobot

Kunne en skolerobot være noget for dit barn?

Skrevet mandag d. 24. september 2018

Er dit barn meget væk fra skolen pga. sygdom og går dit barn dermed glip af meget undervisning og socialt liv på skolen, så er en skolerobot måske noget for jer. Hjerteforeningen ønsker at gennemføre et pilotprojekt, hvor vi tester om en skolerobot kan hjælpe dit sygemeldte barn, så det ikke sakker bagud fagligt og socialt pga. meget fravær.
En skolerobot giver syge børn og unge mulighed for at være med i klassen på langdistance, så de kan deltage aktivt i undervisningen og klassens sociale liv, selvom de har mange sygedage derhjemme eller er indlagt på hospitalet. Robotten – en såkaldt telepresence-robot, en lille hvid fyr i hård plast, der kaldes AV1 – placeres på barnets plads i klassen og fungerer via et kamera som barnets øjne og ører, så barnet via en app på mobilen eller ipad’en kan følge med. Via robotten kan barnet også række hånden op og svare – så blinker et hvidt lys på robottens hoved, der signalerer, at barnet har fingeren oppe – eller barnet kan skrue ned for lyden og hviske til sidemanden.

Hvis det kunne være interessant for jer at prøve en skolerobot i kortere eller længere tid, så vil vi meget gerne høre fra jer. Kontakt derfor gerne projektleder i Hjerteforeningen Rikke Morthorst for mere information.

Kontakt Rikke på mail: [email protected] eller på mobil 53562852