Landsdækkende

Skrevet mandag d. 9. august 2021

Giv håbet videre

Forældre & Sorg søger flere frivillige medarbejdere

Forældre & Sorg (tidl. Landsforeningen Spædbarnsdød) er en organisation, som tilbyder terapeutisk rådgivning, sorggrupper m.m. til forældre, der har mistet et barn op til 21 år. Sidste år hjalp vi 700 forældre, der havde mistet et barn.

Efterspørgslen på vores tilbud betyder, at vi mangler flere frivillige medarbejdere til at lede vores sorggrupper og have “forælder-til-forælder samtaler” (sidstnævnte foregår over telefonen).

Du skal selv have mistet et barn (uanset barnets alder), og vi forestiller os, at det højst er 5-6 år siden, at dit barn døde. For at kunne være frivillig medarbejder i Forældre & Sorg er det vigtigt, at du i dag er i ro med din sorg, så forældrene kan spejle sig i dig, og du kan give dem håbet og troen på det gode liv, selv når man har mistet sit barn.

Alle vores frivillige bliver klædt godt på til at udføre det vigtige arbejde, og næste grunduddannelse er den 4. og 5. september 2021.

Hvis du vil være frivilligmedarbejder hos os, eller har yderligere spørgsmål, så send en motiveret ansøgning til os på [email protected]