Landsdækkende

CASE-EFTERLYSNING

Skrevet mandag d. 23. september 2019

Ret til to medindlagte forældre

Til en video, der skal sætte fokus på retten til at være to medindlagte forældre, når et spædbarn med hjertefejl skal opereres, søger Hjerteforeningen en hjertebarnsfamilie, som vil fortælle om forløbet omkring operationen.

I dag er det sådan, at et hjertebarn har ret til kun én medindlagt forældre i forbindelse med indlæggelse og operation. Hjerteforeningen mener, at hjertebarnets forældre har ret til at være sammen før, under og efter så stor begivenhed, som når ens spædbarn skal hjerteopereres – en begivenhed, som er præget af stress, uvished og angst, og hvor man som partnere kan have brug for at være sammen og støtte hinanden.

Hvis du og din familie vil dele erfaringer fra indlæggelsen i forbindelse med jeres barns hjerteoperation kort tid efter fødslen, eller vil du i første omgang høre mere om, hvad filmen skal bruges til, er du velkommen til at kontakte kommunikationmedarbejder i Hjerteforeningen, Louise Sjöström, på [email protected] eller på tlf 21 33 30 81.

OBS…. VI HAR IKKE BRUG FOR FLERE HENVENDELSER DA VI HAR MODTAGET SÅ MANGE, TAK FOR DET