Hjerteforeningen Aabenraa

Der sker noget i Kliplev for hjertepatienter og pårørende

Skrevet mandag d. 4. marts 2024

Centralt i vores kommune ligger Kliplev. Her tilbyder vi motions mulighed for dig, der gerne vil motionere indendørs sammen med andre – Hele året rundt! Savner du inspiration til at lave den hjertesunde mad og muligheden for at møde nye mennesker – så byder Kliplev også på disse muligheder.

Motion for hjertemotionister og pårørende i Kliplev Hallens Motionscenter

Det er selvtræning med andre hjertepatienter og pårørende på tirsdage og fredage. Her kan du få 1-2 gratis prøvetimer med instruktion fra kl. 9.00 til 10.30.

Man kan også selvtræne på andre tider i løbet af uge. Der er adgang alle hverdage fra kl. 6 -16. i Kliplev Hallens Motionscenter. Nogle af motionisterne finder sammen om i små grupper og har glæde af motionen sammen og den tryghed det også giver.

Som medlem af Hjerteforeningen får du adgang til en specielt god pris på 130 kr. pr måned

En del af udstyret i motionscenteret der er sponsoreret af Velux Fonden via Hjerteforeningen Aabenraa

Madklubben for hjertepatienter og pårørende i Kliplev Skolens lokaler

Madklubben mødes 10 gange om året (fri i juli og august). Vi lægger vægt på at der laves lækker hjertesund mad. En gang om året får vi besøg af diætist, som giver inspiration og viden om hjertesund  mad.

Vi er i dag 3 ægtepar og 2 enlige, og vil gerne have flere med på holdet. Kliplev Skolens lokaler danner rammen om vores aktiviteter. Vi mødes på onsdage fra kl.15 til kl. ca. 19 – den 2. onsdag i måneden med undtagelse af skolernes vinterferie og efterårsferie. Vi betaler 50 kr. pr. person pr. gang.

Vi er sammen om at lave lækker hjertesund mad – alle deltager i tilblivelsen af det samlede måltid.

Menuen består af 3 retter (forret – hovedret – dessert). Menuen bestemmes af deltagerne på skift og indkøb foretages af deltagerne som har bestemt menuen. Der afregnes på dagen hvor vi mødes.

Mødedagen program

• Kaffe og evt. nyt – Dagens menu hold afslører menuen og næste menu hold findes [På skift]
  • De forskellige hold går i gang og afstemmer hvornår de er færdige
  • Indimellem er der pauser hvor man hyggesnakker og får kaffe, vand
  • Spisning kl. ca. 17.00 forret- kl. ca. 17.30 hovedret – kl. ca. 18.00 dessert
  • Oprydning og opvask (der er opvaskemaskine).

Er du interesseret i at deltage i motionen – eller at være med i madklubben – så kontakter du næstformand Torben Møller på mobil 23 26 75 85 eller e-mail : [email protected]