Hjerteforeningen Odsherred

Gåtur i Jyderup Skov

Skrevet onsdag d. 6. marts 2024

Den 4. marts 2024 var Hjerteforeningen og Diabetesforeningen på tur i Jyderup Skov. Vi var cirka 20 deltagere, og det var også rigtig dejligt at vi kunne byde velkommen til et par ‘nye’ deltagere – skønt at flere og flere får øjnene op for vores lokale aktiviteter.

Netop motion er blandt de vigtige aktiviteter for hjertepatienter, men i virkeligheden er det en vigtig aktivitet for alle. Og en anden ting der er vigtig ved vores gåture er det sociale samvær, hvor vi går og snakker og hygger med personer, som vi måske har noget til fælles med – en hjertesygdom eller måske noget helt andet. Og når gåturen slutter, så får vi ofte en kop kaffe og måske en klap-sammen-mad, som du selv har taget med. Altsammen for hyggen skyld.

Derfor arrangerer vi disse gåture hver måned, og den næste tur holdes den 1. april 2024 (se Kalenderen til højre), klokken 10, hvor vi mødes på P-pladsen ved Rema 1000 i Lumsås (og parker venligst længst væk fra indgangen, så vi ikke står i vejen for forretningens kunder).