Hjerte- og Lungetransplantationsklubben

Fagligt møde omkring Donation efter Cirkulatorisk død (DCD)

Skrevet mandag d. 31. juli 2023

Transplantationsklubben inviterer til fagligt møde om ”DCD” – Donation efter cirkulatorisk død.

Anne Marie Michelsen er uddannet intensivsygeplejerske og har arbejdet med organdonation på intensivafsnittet på Aarhus Universitetshospital i mere end 10 år. Aktuelt er Anne Marie ansat som udviklingsansvarlig sygeplejerske i det nationale videnscenter for organdonation, Dansk Center for Organdonation, og er ansvarlig for flere indsatser og initiativer rettet mod hospitalernes arbejde på organdonationsområdet, herunder implementeringen af donation efter cirkulatorisk død.

Efter Anne Maries oplæg inviterer klubben på lidt mad og drikkelse.

Tid: den 8. november 2023, klokken 16.30- ca. 19.00

Sted: Aarhus Universitetshospital, Palle Juul-Jensens Blvd. 99, 8200 Aarhus – mødelokale oplyses 8 dage før til de som ønsker at deltage.

Tilmelding til Carsten Scott Simonsen på e-mail: [email protected] eller mobil 3014 0437 senest den 20. oktober 2023.

Husk navn og telefonnummer.