Nyhedsbrev, maj 2024

Kurven fuld af hjertesundhed 2 – fra teori til praksis

Ligner hjertesund mad efter sæson og uden madspild kedelig mad? Nej! Overhovedet ikke!

Hjerteforeningen Stevns inviterer til inspiration, undervisning og madlavning for alle – uanset om du bor alene eller sammen med andre.

Vi får endnu en gang besøg af cand.scient., klinisk diætist Ulla Bahne, hvor vi denne gang kan invitere interesserede borgere til inspirerende madlavning, undervisning og fællesspisning torsdag den 23. maj fra klokken 16.30 til klokken 19.30 i skolekøkkenerne på Hotherskolen, Faxevej 4 i Hårlev.

Vi skal denne aften i arbejdstøjet og i fællesskab lave flere forskellige hjertesunde retter, som vi efterfølgende skal nyde sammen, hvor der før såvel som under og efter vil blive undervist i hjertesund kost.

Alle er som sædvanlig velkomne – også selv om man ikke er medlem af Hjerteforeningen.

Af hensyn til indkøb er tilmelding bindende. Tilmelding og betaling må finde sted senest den 16. maj til Sara Jørgensen (51742116 (hvortil eventuelle spørgsmål kan rettes)) eller Erik Pedersen (30911506 (dette er tillige nummeret for mobilepay – husk at skrive afsender)).

For deltagelse skal der kun betales kostprisen – medlemmer skal således betale kr. 100 per person, mens ikke-medlemmer må betale kr. 150 per person. Børn til og med 12 år betaler halv pris. Man medbringer selv tallerkener (flad såvel som dyb), bestik (kniv, gaffel og ske) samt glas/krus.

Da der er et begrænset antal pladser, gælder reglen ”først til mølle”.

Preben Hansen

Fmd. Hjerteforeningen Stevns