Hjerteforeningen Stevns

Kurven fuld af hjertesundhed

Skrevet onsdag d. 30. august 2023

Kom til et inspirerende kostforedrag med aut. klinisk diætist, cand.scient. klinisk ernæring, Ulla Bahne om sund livsstil med udgangspunkt i din dagligdag. Ulla har mange års erfaring fra bl.a. Hjerteforeningen, på hospitaler og kommuner i ind og udland.

Sund mad er vigtigt for dit hjerte og hjælper med at holde kroppen sund. Ved at spise hjertesundt kan du reducere risikoen for at udvikle eller forværre hjerte-kar-sygdom. Hjertesund kost vil også reducere din risiko for forhøjet blodtryk, overvægt og type-2 diabetes. Hjertesund kost er også effektiv hvis du tager kolesterolsænkende medicin. Det skadelige LDL-kolesterol kan i gennemsnit sænkes med 5-15%. Den personlige effekt er meget individuel og den afhænger naturligvis af dine hidtidige mad- og drikkevaner.

Fup eller fakta om sund kost
Medierne er fyldt med information om, hvad sund kost er, der gør det svært at navigere i kostrådene.

Så hvad er egentlig sundt og usundt? Findes der superfoods? Er kartofler usunde? Er gluten usundt? Feder kulhydrater? Er sødemidler giftige? Skal du detoxe din krop med juice? Er kokosolie sundere end planteolie? Er fedt usundt?

Kom og få ryddet op i kostrådene, bliv klogere på gode kostråd baseret på videnskabelig evidens, få kurven fuld af hjertesundhed og hør også om individuelle tilstande, der kan fordre en særlig tilgang.

Tilmelding nødvendig senest den 1/11 2023 (Erik: 30.91.15.06 eller Jørgen: 21.75.33.24) eller mail: [email protected]

Gratis for medlemmer – ikke medlemmer skal betale kr. 50,00, der også inkluderer lidt frugt samt kaffe/te med tilbehør.