Hjerteforeningen Herning

Foredrag ”Livsstil og kostens betydning”

Hjerteforeningen Herning inviterer til foredrag om livsstil og kostens betydning.

Foredraget er relevant for alle, men især for personer med hjertelidelser samt deres pårørende.

Vi får besøg af Sygeplejerske Ditte Kyndesen og Diætist Helle Dahl Povlsen, begge fra Livsstilscenter Brædstrup

Mere end halvdelen af danskere over 55 år rammes af en hjerte-kar-sygdom og omkring 524.000 danskere lever med en hjerte-kar-sygdom i dag. Det svarer til en stigning på ca. 31 procent siden 2004. Samme tid ser vi dog, at antallet af danskere, der dør af en hjertesygdom, er mere end halveret siden 1995. Denne positive udvikling skyldes særligt fokus på sundhedsfremme og forebyggelse.

Kom og hør:

• Sygeplejerske Ditte Kyndesen fortælle om indsatsen med sundhedsfremme og forebyggelse på Livsstilscenter Brædstrup
  • Diætist Helle Dahl Povlsens gennemgang af madens betydning for blodtryk, kolesterol og generel sundhed.

Der vil blive mulighed for at stille spørgsmål med fælles dialog undervejs“.

Kort pause undervejs. Vi giver en kop kaffe.

Tilmelding nødvendig (der er plads til max 50)

Tilmelding skal ske via dette link: https://kurser.hjertemotion.dk/kurser_tilmeld.aspx?id=526

eller via denne QR-kode:

Mødelokalet, Sundhedshuset, Vejlevej 1, 7400 Herning