Hjerteforeningen Herning

Fysisk aktivitet når du har atrieflimren eller hjertesvigt

Hjerteforeningens foredrag: “Fysisk aktivitet når du har atrieflimren eller hjertesvigt” ved fysioterapeut Mette Bønnelykke kommer nu til Herning.

Fysisk aktivitet er med til at forbedre hjertepatienters fysiske formåen og livskvalitet, samt nedsætte de symptomer man kan have i forbindelse med en hjertesygdom.
Hjerteforeningens fysioterapeut fortæller om motion og træning i forbindelse med atrieflimren og hjertesvigt. Vi kommer til at berøre emner som:

Kan atrieflimren fremprovokeres af motion?
Er det fornuftigt at træne, når jeg lever med atrieflimren og/eller har nedsat pumpefunktion?
Hvorfor aflastes hjertet og mindskes dine symptomer på hjertesvigt og atrieflimren, når du motionerer regelmæssigt.
Hvis jeg oplever at få et atrieflimren anfald midt i træningen, bør jeg så stoppe?
Hvad skal jeg overveje i forbindelse med betablok-, blodfortyndende behandling og træning?
Desuden gennemgang af de generelle fordele ved motion og forebyggelse af hjerte-kar-sygdomme

Foredraget er gratis

Tilmelding senest 30-12-2018

Arrangør: TræningsHuset og Hjerteholdet i samarbejde med Hjerteforeningen-