Hjerteforeningen Herning

Indvielse af Hernings 4. Hjertesti den 15-06-2022

Skrevet torsdag d. 16. juni 2022

Den 15-06-2022 blev Hernings fjerde Hjertesti indviet med deltagelse af ca. 50 mennesker.

Byrådsmedlem Bruno Hansen holdt en pæn tale og klippede den røde snor.

Derefter blev stien afprøvet af de fremmødte – og da også godkendt. Der er også tænkt på en fremtidig udvidelse af stien i takt med at området Løvbakkerne udvides.

Efter gåturen var der en demonstration af Hjerte/lunge redning ved Giv Liv instruktør Niels Henrik Laursen og mulighed for at møde hjerteløber Birgitte Møller.

Så var det tid til fællesspisning af de medbragte madpakker skyllet ned med vand fra Hjerteforeningen.

Tiden kunne også bruges til at udfylde en tipskupon, hvilket der heldigvis var en del der gjorde.

Efter at have nydt maden og list hyggelig snak var det muligt at blive lidt klogere på stjerner og planeter – denne del stod Herning Astronomiforening for. Jeg tror alle var en smut forbi her.

De afleverede tipskuponer blev kontrolleret og der blev udtrukket to vindere: Liva og Berit. Tillykke til de to vindere, som hver fik en mulepose fra Børnebørnenes Madværksted indeholdende den fantastiske kogebog, et viskestykke samt to forklæder (1 barn og 1 voksen). Håber I får glæde af gevinsten.

Aftenen var planlagt af Hjerteforeningen Herning med en styregruppe best. af Lisbeth, Ann og Kurt og Hans Rosbjerg fra astronomiforeningen.

Vi håber Hjertestien vil blive flittig brugt fremover.

En folder med beskrivelse og kort er under udarbejdelse og vil snart kunne findes på vores hjemmeside: https://lokal.hjerteforeningen.dk/herning/hjertestier-i-herning-kommune/

En oversigt over hjertestier i hele Danmark kan findes her: https://hjerteforeningen.dk/hjertestier/