Hjerteforeningen Holstebro

Hjertestien i Vinderup er klar

Skrevet torsdag d. 10. september 2020

Stien indvies officielt først i foråret 2021 pga. Covid19, men allerede nu kan man gå en tur på stien og nyde den smukke natur, som indrammer denne 7. hjertesti i Holstebro Kommune.

START og Slutsted P-plads. Sevelvej 67B (lige efter Vinderup Varmeværk), 7830 Vinderup.

Der er mulighed for parkering.
Toilet – Muldtoilet ved Trængsel ca. 1,5 km fra start

HVAD ER EN HJERTESTI?
En hjertesti er en afmærket motionsrute, hvor der langs ruten er opsat skilte med Hjerteforeningens logo.
Stien kan anvendes hele døgnet af alle.

Ruten er 4,5 km.
Stien går den første del langs Svenstrup Å, hvor der på begge sider er sump/vådområder flere steder med frit vandspejl. Der er et rigt fugleliv.
Efter ca. 1,7 km kommer der et skovområde med shelters og bålplads med bænke. Stien fortsætter langs Hasselholtvej med fin oversigt over Vinderup by og vådområdet.

Stien er etableret i samarbejde med foreningerne i Vinderup, Natur styrelsen, Holstebro Kommune og Hjerteforeningen Holstebro 2020.

Se mere om alle hjertestier her: