Hjerteforeningen Holstebro

Nytårsforsæt og 262 hjertestier……

Skrevet torsdag d. 30. april 2020

Mit navn er John Vestphal og jeg har en mission for 2020. Med udgangen af 2019 var jeg pumpet op med stress, alt for mange kg på vægten og mange søvnløse nætter.

I december faldt jeg ved et tilfælde over Hjerteforeningens APP og søgefunktionen ” find hjertesti ” og kunne se der var et par stykker tæt på min bopæl og jeg tænkte straks ” nytårsforsæt ” og næste tanke var, jeg går da bare alle hjertestierne i DK i 2020.

Det var først et par dage efter, at det gik op for mig, at der lige pt er 262 hjertestier. Men har man sagt A må man også sige B, så jeg gik i gang med at planlægge gåturene. Jeg gennemgik samtlige ruter og fik lavet lister med rutenavn, længde og geografisk opdeling, hvorefter jeg købte et danmarkskort og 262 magneter for at kunne styre det og bevare overblikket. Jeg tog samtidig en snak med min arbejdsgiver, for jeg var jo godt klar over at skulle jeg lykkedes med det her, så ville det kræve mange dage i Jylland – min arbejdsplads DSV har bakket mig 100% op.

Den 18. januar 2020 startede jeg så mit projekt. Hver gang jeg er i Jylland går jeg 3-5 ruter pr dag og som udgangspunkt minimum 20 km pr dag.
Jeg har pt afviklet 89 ruter af de 262 ruter – de fleste i Jylland, men for at opfylde mit nytårsforsæt og nå de resterende ruter inden 31. december 2020 skal jeg gå 5.2 rute pr uge resten af året.
Jeg gør det her, for at genfinde mig selv og for at få ny energi, tabe mig og generelt set forbedre min livskvalitet temmelig meget. Jeg er i hvert fald kommet godt fra start, jeg taber mig og mit energiniveau har fået et kæmpe boost – jeg er stålsat på at det skal lykkes.

John Vestphal har sin egen ”Top 3” over hjertestier i DK og siger følgende: ”ruterne i Holstebro er helt fantastiske og både Storådalen samt Borbjerg ligger i hvert fald omkring top 3 af de 89 stier, som jeg har gået indtil videre … når jeg er færdig med mit projekt kommer jeg stensikkert tilbage og går dem alle igen
Og jeg må bare konstatere, at kvaliteten af ruterne og især opmærkning af dem er helt i top i forhold til, hvad jeg har oplevet andre steder, I er super skarpe i Holstebro”

Vi siger tak for rosen, som må tilfalde aktivitetsfrivillig Viktor Nielsen, som står for hjertestierne i Holstebro Kommune.