Hjerteforeningen Holstebro

Landsuddeling 2019 i Holstebro og omegn

Skrevet søndag d. 28. april 2019

Den 28. april 2019 var det Hjerteforeningens Landsuddelingsdag i hele Danmark – en landsuddeling, som giver en hjertestarter incl. varmeskab tilbage til en gruppe på mindst 15 personer, som samler ind. Der bliver givet en hjertestarter uanset det indsamlede beløbs størrelse, når blot gruppen har indsamlet penge på mindst 15 ruter.

I Holstebro, Vinderup og Ulfborg havde 110 personer valgt at afsætte dagen til denne indsamling. Indsamlerne havde dannet 6 grupper, som hver især bestod af mindst 15 personer, hvilket udløste 6 hjertestartere, som vil blive monteret i Holstebro og omegn i nærmeste fremtid.

I Holstebro var indsamlingsstedet i Kultur- og Frivillighuset i Nygade 22.

Indsamlingens dagen startede lidt gråt, men i løbet af formiddagen klarede vejret op og skiftede til høj blå himmel med masser af solskin – et dejligt vejr til en gåtur for det gode formål.

Rigtig stor tak til dagens mange engagerede indsamlere, som med deres indsamlingshjerter besøgte i hundredvis af husstande på deres ruter, hvilket med Mobilpay og kontanter indbragte næsten 100.000 – I er med til at gøre en forskel og redde liv.

Til vores frivillige Birgit og Viktor skal også lyde en stor tak, da det uden deres hjælp ikke havde været muligt at yde den fine service og forplejning til alle indsamlere og frivillige hele dagen.

Mange tak til vores sponsorer, som var Spar Struervej, Meny Ellebæk, Kvickly Holstebro, Rema 1000 Nørreport Centret og Bageriet Max.                                                                                                                                                                             Jeres flotte bidrag gjorde det muligt at byde alle de fremmødte på rundstykker og kaffe, samt frugt og vand undervejs på ruterne.

En stor tak skal også lyde til vores frivilligkoordinator Karsten i Vinderup, samt til de frivillige Tommy og Hans ved Ulfborg Cykelmotion – jeres indsats både før og undersamlingen gjorde det muligt at afvikle lokalindsamlinger i både Vinderup og Ulfborg.

Sidst men ikke mindst vil jeg gerne sende en stor tak til følgende bestyrelsesmedlemmer og ægtefæller Lisbeth & Kurt, Anne-Marie & Preben, Lone, samt Per – som alle via deres store indsats var medvirkende til at indsamlingsdagen blev en hyggelig og dejlig dag for alle involverede.