Hjerteforeningen Skive

Skrevet onsdag d. 17. januar 2024

Hjerteforeningen inviterer til webinar i januar og februar:

“Sænk dit kolesterol med den  nyeste forskning”

Webinaret afholdes af:

Lotte Juul, diætist i Hjerteforeningen

På dette webinar lærer du, hvordan du kan spise dig til et sundere kolesteroltal. Vi gennemgår den nyeste forskning om kostens betydning for kolesterol og ser nærmere på, hvordan de forskellige fødevaregrupper påvirker dit kolesterol. Du bliver klogere på, hvad vi ved om fx effekten af kosttilskud, kaffes indvirkning på kolesterol og oksekøds betydning for udvikling af hjerte-kar-sygdom. Du får også konkrete tips til, hvordan du kan omsætte forskningen til mad og måltider, og du lærer om de 3 fødevarer, som medfører højeste risiko for udvikling af hjertesygdom.

Det er gratis at deltage. Pladserne tildeles som altid efter ‘først til mølle’-princippet.

Har du spørgsmål vedrørende webinaret, kan du altid skrive en mail til [email protected]

Vi glæder os til at se dig på skærmen ❤

De bedste hilsner

Hjerteforeningen

Se datoer og tilmeld dig her
Hvad er et webinar?

Et webinar er en onlineundervisning, hvor du møder underviseren på din egen computerskærm hjemme i stuen. Du kan se og høre underviseren, se plancher og slides på din skærm, og du kan løbende stille skriftlige spørgsmål til underviseren.

Det kræver ingen særlige it-kundskaber at deltage – du skal blot have adgang til en computer eller tablet med internetgang og lyd.