Hjerteforeningen Skive

skive

Grøn Puls styrketræning

”Grøn Puls 60+” – Ny spændende hjertesag

– få dit ”trætte hjerte ” i gang, med sjov motion sammen med andre 60+ borgere i Skives smukke natur.

Sundheds- og Forebyggelsesudvalget, Skive Kommune, har givet tilsagn om, at støtte Hjerteforeningen Skives nye projekt ”Grøn Puls 60+” økonomisk med et fornemt beløb.

Det betyder, at Hjerteforeningen Skive har kunnet ansætte 2 kompetente instruktører, til at lede, vejlede og inspirere 60+er borgerne i Skive kommune til motion i det grønne.

Målet med projektet er at få så mange interesserede 60+er borgere ud at motionere, at få gjort motion til en god vane, hvilket øger livskvaliteten og får humøret op.

Motionen er planlagt til at foregå på onsdage fra kl. 16.30 – 17.45 og på søndage fra kl. 10.00 – 11.15

Med planlagt opstart onsdag den 25. april og afslutning søndag den 30. september 2018.

Der er ingen tilmeldingspligt, man møder blot op i påklædning, der passer til udendørs motion og det danske vejr, og vigtigst er at man har sit gode humør med.

Første gang mødes på det grønne område udenfor Spejderhuset ved lystbådehavnen, og man anbefales at huske en drikkedunk, der også vil indgå i træningen

Ruternes længde er forskellige, fra ca. 2 km., op til 4-5 km, alt efter hvad man formår.

Inden start vil der være en fælles opvarmning under vejledning af instruktørerne.

Der er mulighed for at gå, i forskellige tempi op til let løb (interval løb) efter ønske og behov. Samtidig bliver der indlagt pauser, hvor instruktørerne ligeledes vil vejlede i øvelser, der styrker kroppen.

Der sluttes altid af med fælles stræk- og afspændingsøvelser.

For at styrke det sociale samvær og fællesskab i forbindelse med motionen, hvilket også har meget stor betydning, vil der derfor afsluttes med kaffe/the i Spejderhytten eller udenfor, af ca. 1/2 – 1 times varighed, alt efter behov og ønske- og hvor vi motionere.

Vi håber, rigtig mange har lyst at møde op, støtte os og hinanden i det nye projekt ”Grøn Puls 60+. Der udleveres grønne motions trøjer ved første møde deltagelse.

Instruktører: Hanne Pallesen, uddannet ergoterapeut. Har i mange år stået for gymnastik og motionshold samt bl.a. været ”opvarmer” forud for Skive Løbet.

Hanne Kirkeby uddannet fysioterapeut har ligeledes stået for motion og har samarbejdet med Hanne Pallesen.

Har du spørgsmål, kan du dels kontakte motionsansvarlig Klaus Lykke, tlf. 40628117 eller næstformand Lene Kragh tlf.40683112, begge Hjerteforeningen Skive, eller e-mail: [email protected]

Fremtidige informationer om ruter, startsted m.m. kan findes på vores hjemmeside, www.skive.hjerteforeningen.dk eller Facebook.