Hjerteforeningen Sæby

Stor succes for vinterens madkursus

Skrevet onsdag d. 3. april 2024

Hjerteforeningen Sæby har netop afsluttet endnu et “Madkursus for enlige” – et kursus med fokus på spændende hverdagsmad med et sundt “strejf” og i hyggeligt samvær med andre.

14 aktive og forventningsfulde deltagere har i februar og marts måned lavet hverdagsmad 4 aftener.

Aftenerne har haft disse temaer: kylling, vegetarisk, fisk og gris på nye måder. Opskrifterne er primært taget fra Hjerteforeningens hjemmeside, hvor der er masser af spændende, sunde og nye opskrifter.

Elsa Toftelund har igen været faglig leder af madkurserne, og Elsa har fundet opskrifter, hvor der primært er brugt årstidens grønsager, ligesom der er anvendt nye og måske ikke helt så kendte krydderier.

Deltagerne har været meget aktive – de var hver gang meget ivrige og spændte på, hvad aftenens menu skulle bestå af. Det endte sågar med, at opskrifterne må gemmes lidt af vejen, indtil Elsa havde fået mulighed for at introducere aftenens program.

Deltagerne har arbejdet sammen i hold på 2 og 3 deltagere, og der har hver gang været en virkelig god stemning – der er blevet snakket, grinet og udvekslet erfaringer fra hvad deltagerne har afprøvet derhjemme imellem de enkelte madaftener.

Helt igennem et succesfuldt madkursus.