Hjerteforeningen Roskilde

“Hjertemotion” – Vi forsætter det gode tiltag i Hjerteforeningen Roskilde

Skrevet fredag d. 17. marts 2023

Har du lyst til at deltage på Hjertemotionshold? I samarbejde med Roskilde Kommune har vi oprettet to motionshold specielt for hjertepatienter.

I foråret 2023 startede Hjerteforeningen Roskilde et Hjertemotionshold. Der har været stor interesse og vi kan nu tilbyde to motionshold, som starter d. 16. januar 2024.
Vi træner fast hver tirsdag og kan tilbyde følgende hold:

• Hold 1 – Kl. 17-15 – 18.15 (herefter ½ times samvær – som er frivilligt)
  • Hold 2 – Kl. 18.30 – 19.30 (herefter ½ times samvær – som er frivilligt)

Sted: Sundheds- og Omsorgscenter Midt, Æblehaven 74B, 4000 Roskilde

Pris: 540,00 kr. for 18 gange i periode 16/1 – 11/6 2024 (dog afbrudt af ferie- og helligdage).

Tilmelding: Da der er begrænsede pladser, bedes du henvende dig til tovholder Ida Gydesen via mail: [email protected]

Hjertemotion er holdtræning, som tager hensyn til de fysiske og mentale udfordringer, som hjerte-kar patienter kan opleve i hverdagen og i forbindelse med motion. Træningen foregår i trygge rammer, under ledelse af en fysioterapeut og der er plads til både nye som gamle hjertepatienter.

Formålet med Hjertemotion er:

• At understøtte fastholdelse af fysisk aktivitet blandt hjertepatienter
  • At tilbyde motionshold til hjertepatienter i trygge rammer
  • At understøtte socialt samvær med andre hjertepatienter i forbindelse med og efter træningen
  • At bygge bro fra hjerterehabiliteringen til et aktivt hverdagsliv med hjertesygdom

Læs mere om Hjertemotion på Hjerteforeningens hjemmeside ved at klikke her.

Har du yderligere spørgsmål, er du meget velkommen til at kontakte Ida Gydesen på mail: [email protected].

Vi glæder os til at byde dig velkommen.