Hjerteforeningen Roskilde

Netværk for pårørende

Hjerteforeningen Roskilde starter nyt Netværk for pårørende

• Oplever du, at det er en svær og anderledes rolle, du har fået, efter din nærmeste er blevet hjertesyg?
  • Gør du dig mange tanker og overvejelser, som det kunne være rart at dele med ligestillede?

Så er dette tilbud måske noget for dig.

Igennem møder én gang månedligt, tilrettelagt efter jeres ønsker og behov, vil vi sammen støtte jer i at løfte og bevare livskvaliteten som pårørende.
Vi er to erfarne koordinatorer, med erfaring indenfor området som pårørende.

Ida som pårørende til hjertepatient, med erfaring som tovholder i en pårørendegruppe samt underviser på kurser for pårørende.

Karin som tidligere sygeplejerske og leder på forskellige hjerteafdelinger. Med erfaring i at støtte patienter og pårørende i hverdagslivet efter hjertesygdom og som underviser på højskole for hjertepatienter.

Ida fortæller:
Da min mand for 10 år siden blev ramt af en stor blodprop – og var tæt på at dø, gik jeg totalt ned med stress – fysisk som psykisk.
Alle var bekymret for min mand og spurgte ind til hans tilstand – ingen spurgte mig, hvordan jeg gik og havde det.

Da det endelig lykkedes mig at finde en netværksgruppe for pårørende, fik jeg luft for alle de tanker, bekymringer og følelser som mit hoved var fyldt med.

Har du lyst til at vide mere, er du velkommen til at kontakte os på mail: [email protected]

Vi glæder os til at byde dig velkommen.

En netværksgruppe består typisk af 3-8 mennesker, der mødes om et fælles problem eller livsvilkår, fx sygdom.
Alle har ressourcer – selvhjælp/netværk er at tage dem i brug!

Frivilligcentret (det gamle Tinghus) - Lokale 6
Jernbanegade 21, 4000 Roskilde

Parkering: P-Plads markeret til Frivilligcentret (P-tilladelse udleveres i Frivilligcentret).

Parkerings pladserne omkring frivilligcentret bliver hurtigt optaget. Vi anbefaler derfor, at du kommer i god tid og henviser til de nærmeste p-pladser på dette link: https://www.frivilligcenter-roskilde.dk/for-forening/lokaler/parkering-ved-frivilligcenteret
Datoer
Mandag 13. maj 2024 kl. 17:00 - 19:00