Hjerteforeningen Roskilde

Hjertecafé – Aktiv med hjertesygdom

Hjerteforeningen Roskilde inviterer til en spændende Hjertecafé om “Aktiv med hjertesygdom – Hvad kan jeg gøre for at have energien til en aktiv og meningsfuld hverdag?”

Vidste du at der findes nemme redskaber til at hjælpe med prioritering og strukturering af hverdagens aktiviteter, som kan hjælpe dig til at finde overskud til det, der er vigtigst for dig?

I oplægget vil Birgitte og Gitte introducere dig til disse redskaber samt til hvordan du også får energi til såvel motion som andre sjove aktiviteter.

Gitte er ergoterapeut og og klinisk udviklingsterapeut og forfatter til den bogen “Energibesparende metoder og energiforvaltning i hverdagen”.
Birgitte er fysioterapeut og specialeansvarlig for hjerteområdet.
Begge er ansat på Sjællands Universitets Hospital.

Denne Hjertecafé er for alle, men er rettet mod borgere med hjertesygdom og deres pårørende.

Det handler om, hvilke følgetilstande der kan være, både mentalt og fysisk med særligt fokus på energi.

Du kan bl.a. få information om:

• Tips of tricks til hvordan man selv kan arbejde med nedsat energi og træthed
  • Hvordan kan du blive mere bevidst om, hvad der trækker på din energi
  • Hvad styrker energien i hverdagen

Det er gratis at deltage i denne Hjertecafé, men kræver tilmelding. Så lyder dette som noget for dig, så send din tilmelding til [email protected].

Har du nogle spørgsmål til denne Hjertecafe, er du meget velkommen til at kontakte os via mail: [email protected].

Vi glæder os til at se dig.

Frivilligcentret (det gamle Tinghus)
Jernbanegade 21, 4000 Roskilde

Parkering: P-Plads markeret til Frivilligcentret (P-tilladelse udleveres i Frivilligcentret).

Parkerings pladserne omkring frivilligcentret bliver hurtigt optaget. Vi anbefaler derfor, at du kommer i god tid og henviser til de nærmeste p-pladser på dette link: https://www.frivilligcenter-roskilde.dk/for-forening/lokaler/parkering-ved-frivilligcenteret
Datoer
Tirsdag 28. maj 2024 kl. 17:00 - 19:00