Hjerteforeningen Ringsted

Hjerteforeningens generalforsamling den 28. februar 2024

Skrevet fredag d. 1. marts 2024

Hjerteforeningen Ringsted havde forud for generalforsamling inviteret til et inspirerende foredrag “Kurven fuld af hjertesundhed”, med diætist Ulla Bahne, som kunne fastholde tilhørerne.

Ullas foredrag om hjertesund livsstil tog udgangspunkt i den enkeltes dagligdag, så man kan få ryddet op i kostmyterne og de forvirrende sundhedsbudskaber.

Ved at spise hjertesundt kan du reducere risikoen for at udvikle eller forværre hjerte-kar-sygdom. Hjertesund kost vil også reducere din risiko for forhøjet blodtryk, overvægt og type-2 diabetes. Hjertesund kost er også effektiv, hvis du tager kolesterolsænkende medicin. Det skadelige LDL-kolesterol kan i gennemsnit sænkes med 5-15%. Den personlige effekt er meget individuel, og den afhænger naturligvis af dine hidtidige mad- og drikkevaner.

Der var tilmelding og en beskeden brugerbetaling på foredrag med spisning, og til trods for dette var der en pæn venteliste for at komme med. Desværre var der nogle få, der ikke mødte frem, som betød, at vi ikke kunne aktivere ventelisten til det spændende foredrag. – Til gengæld var der lidt mad i overskud!

Generalforsamlingen

Kl. 20.15 blev generalforsamlingen gennemført i henhold til vedtægterne, med tidligere formand, Kim Fjord, som dirigent.

Formand, Søren Hansen, aflagde beretning om et succesfyldt år, med mange aktiviteter og særdeles fint fremmøde. (Du kan se hele beretningen på linket her)

I beretningen blev der lagt vægt på det gode samarbejde og med stor tak til bestyrelse, frivillige hjælpere, den lokale presse, samarbejdspartnere både lokalt og centralt i Hjerteforeningen og ikke mindst de fonde, der har været med til at gøre det muligt at drive den lokale Hjerteforening med begrænset tilskud fra Hjerteforeningen.

Kasserer, Poul Erik Andersen fremførte regnskabet til orientering.

Der var ikke indkommet forslag til behandling på generalforsamlingen, og da man kom til punktet valg af bestyrelse, gik det smertefrit, idet Søren Hansen, Poul Erik Andersen og Inger Madsen blev genvalgt sammen med de 2 suppleanter, Henrik Hede Larsen og Bent Nielsen.

Efter generalforsamlingen har bestyrelsen konstitueret sig og ladet sig forevige for fotografen med

Søren Hansen som formand, Mogens Hemmingsen som næstformand, Poul Erik Andersen som kasserer.

Øvrig bestyrelse: Jette Østerdal Nielsen, Inger Madsen, Irene Hemmingsen og Jan Bruun Hansen samt Henrik Hede Larsen og Bent Nielsen som suppleanter. I menuen Kontakt på forsiden af hjemmesiden, kan du se oplysninger om bestyrelsen – eller du kan klikke her!

Den ny bestyrelse er allerede i arbejdstøjet og godt i gang med planlægningen af deltagelse i Ringsted Messen i weekenden den 16. – 17. marts og de aktiviteter, som allerede er annonceret i forårsprogrammet.

Vi ser hen til at møde rigtig mange mennesker i det kommende år, og vil lige minde om, at man godt kan støtte det lokale arbejde med donationer, så man ikke skal trække på Hjerteforeningen centralt. – Her skal pengene jo helst gå til sygdomsbekæmpende aktiviteter, hvor vi lokalt lægger mest vægt på det forebyggende og sociale.

Du kan se referatet fra generalforsamlingen via forsiden under Menuen og Generalforsamlinger. Eller du kan klikke på linket her.