Hjerteforeningen i Lyngby-Taarbæk tilbyder:

Skrevet tirsdag d. 9. januar 2018

Hjertemotion, traveture, Livreddende førstehjælp, hjertecaféer

Hjertemotion

Vi tilbyder hjertemotion som et supplement til kommunes og regionens tilbud om hjerterehabilitering. Vi træner i halvanden time inkl. afspænding én gang om ugen i 32 uger. Træningen varetages af faguddannet personale.

Hjertemotionen foregår onsdage kl. 16:00 – 17:30 på
Trænings- og Rehabiliteringscentret
Lyngby Hovedgade 1A, 2800 Kgs. Lyngby

Vil du vide mere om tilmelding, kan du kontakte Bestyrelsen — tovholder Peer Bent Nielsen  21 35 14 54

Prisen er 300 kr. for 8 gange

Traveture på hjertestien

nytårstur2

Èn ugentlig travetur på hjertestien — der er knap 5 km lang — er en obligatorisk del af hjertemotionen. Alle medlemmer er velkomne.
Gåture er hver mandag kl. 10.00. Start fra Havnehytten.

Vil du vide mere kontakt Bestyrelsen — tovholder Connie Bonvang

Hjertestart – livreddende førstehjælp

giv-liv

Vi tilbyder løbende kurser i livreddende førstehjælp. Se det næste kursus under vores aktiviteter her

Hjertecafe

Hjertecaféernes formål er dels et forum, hvor du som pårørende eller hjertesyg kan komme og tale med andre borgere og dels få faglig sparing, alt efter hvilket emne hjertecaféen har på programmet. Blandt andet har vi afholdt foredrag om viden om hjerte-kar-sygdomme, vejledning om livsstil, stresshåndtering, forbedret livskvalitet, motion og sundhed mv.
Hjertecafeerne kan også være med til at skabe nye sociale relationer mellem borgere, tæt på der hvor du bor. Hjerteforeningen i Lyngby afholder hjertecafé ca. 3 – 4 gange årligt efter behov. Se lokalavisen “Det Grønne Område”.
Har du en god ide til et fagligt relevant oplæg, er du meget velkommen til at kontakte Bestyrelsen

Hold øje med lokalavisen “Det Grønne Område” eller se under vores aktiviteter hvornår det næste arrangement afholdes.