Hjerteforeningen Holstebro

GRØN FREDAG I MORGEN 1.9.2023

Skrevet torsdag d. 31. august 2023

I morgen, fredag den 1. september afholder Holstebro Kommune det, de kalder GRØN FREDAG.

Grøn Fredag handler om den grønne omstilling og din egen indstilling til bæredygtighed. Hvordan vi sparer på ressourcerne, sænker CO2-udledningen, samler ind og genbruger. Hvordan vi løfter i flok og bliver bedre venner med klimaet. Alt sammen for at give en sundere verden videre til næste generation.

Arrangementet foregår fra kl. 16:00 – 20:00 med udgangspunkt fra Biblioteket, hvor HJERTEFORENINGEN vil være til stede.

Der er ingen tvivl om at fysisk aktivitet,  fx med gåture i naturen eller by, er noget af det mest sundhedsfremmende og bæredygtige, vi kan tage os til. Det gælder uanset om vi er unge eller gamle, tynde eller lidt kraftig, raske eller slås med sygdom.

Gåture er sundhedsfremmende for både krop og sjæl – og så giver det ikke mindst mulighed for noget af det mest værdifulde som menneske – socialt samvær med andre, hvor man kan få sig en god snak om småt og stort i livet.

Med udgangspunkt i Biblioteket (se efter Hjerteforeningens banner) vi Hjerteforeningen arrangere en gåtur på 3-5 km. i byen og i den smukke natur, der er i og omkring Holstebro by.

Alle kan være med i det tempo og den distance, som man nu kan klare.