Hjerteforeningen Holstebro

Ny hjertesti ved Vegen Å

Skrevet onsdag d. 26. juli 2023

I foråret fik vi indviet den 9. hjertesti i Holstebro Kommune – her ved Vegen Å, med start- og afslutningssted ved Holstebro Museum.

Stien blev åbnet den 19 marts kl. 10:00 under medvirken af borgmester H. C. Østerby, Bjarne Hjortbak som lokalforeningens formand … … OG ikke mindre end omkring 350 deltagere, der var mødt op på en overskyet søndag med enkelte byger.

Ruten er på 6,2 km. Starten går over træbroen mellem museet og Herningvej, gennem et villakvarter på det første korte stykke og over Herningvej, som man må passere ved tobaksfabrikken. Herefter går det gennem skov og engområdet langs Vegen Å for at ende ved museet igen.

Her var der kransekage og et lille glas bobler til alle de fremmødte, som udtrykte stor begejstring over

Den fantastiske opbakning ved indvielsen blev sikkert hjulpet godt på vej af en fin dobbeltsidig artikel i Holstebro-Onsdag om denne sti og vores arbejde i det hele taget med at etablere Hjertestier i kommunen.

Læs yderligere information om denne sti ved at trykke på dette link Vegen Å Hjertesti kort (3) (1)