Hjerteforeningen i Gladsaxe

Foredrag “Kurven fuld af hjertesundhed”

Hjerteforeningen Gladsaxe inviterer til et inspirerende foredrag “Kurven fuld af hjertesundhed” med klinisk diætist Ulla Bahne

Torsdag den 2. maj 2024 kl. 19.00 på Telefonfabrikken ”fællesrummet” Telefonvej 12 A,

Vi har været heldige at få en aftale med klinisk diætist, cand. scient klinisk ernæring Ulla Bahne, som har været ansat i Hjerteforeningen, så hun har mange års erfaring med vejledning af hjertepatienter og et godt kendskab til, hvad hjertepatienter bøvler med.

Uden løftet pegefinger har du mulighed for at blive guidet til ændring af livsstil på den lette måde via diætistens konkrete råd og ideer, der er lige til at tage med hjem.

Ved at spise hjertesundt kan du reducere risikoen for at udvikle eller forværre hjerte-kar-sygdom. Hjertesund kost vil også reducere din risiko for forhøjet blodtryk, overvægt og type-2 diabetes. Hjertesund kost er også effektiv hvis du tager kolesterolsænkende medicin. Det skadelige LDL-kolesterol kan i gennemsnit sænkes med 5-15%. Den personlige effekt er meget individuel og den afhænger naturligvis af dine hidtidige mad- og drikkevaner.

Som noget helt særligt kan 5 personer inden foredraget få en individuel konsultation på ca. 10 min, hvor du er alene med Ulla. Her kan du få en kropsanalyse/bodyscan med bl.a. BMI, fedtprocent, muskelmasse, knoglemineralisering, kropsalder med mere . Pladserne fordeles efter “først til mølle princippet” og kræver en konkret aftale. Send mail til

Ulla Bahne, [email protected]  tlf. 22 77 98 02

Tilmelding til foredraget kontakt Bjarne Andersen [email protected]

mobil 2173 0921