Galleri

Sommerudflugt til Ærø den 15. juni 2023

• Sommerudflugt 15. juni 2023 til Ærø. Her er vi nået til Svendborg, efter en dejlig tur gennem Fyn, hvor vores chauffør Knud fra Alsted Turistfart fortalte om de mange steder, vi kørte igennem. Vi var nemlig kommet i god tid, så chaufføren foreslog, at vi kørte en omvej i stedet for bare at sidde og vente på færgen i Svendborg. Vi kom ombord kl. 10.05 og gik direkte op til et dejligt morgenbord, som var bestilt hjemmefra.
  • Her har vi Vesterstrand ved Æreskøbing med Badehusene, som ligger ned til stranden
  • Der bliver lyttet til vores fremragende guide Allan Harsbos spændende fortællen
  • Og her lyttes stadig
  • Og så starter den guidede tur gennem skønne Ærø med vores fantastiske lokale guide, der kunne underholde os med al sin viden om øens historie krydret med sjove jokes, så der også var plads til gode grin
  • Et lille stop ved Havnen i Marstal
  • Her gør vi stop ved obelisken, hvor vores guide Allan fortæller, at den er rejst som et minde for de omkomne sømænd fra Ærø, der døde under 1. verdenskrig 1914-1918
  • Der gøres klar til middagsmaden
  • Så er vi ved at være klar til en dejlig stor hakkebøf
  • SKÅL!!! Så er der middag på Ærø Hotel. Vi fik en dejlig hakkebøf med sovs og kartofter. Og til dessert en dejlig æblekage
  • Og så videre med bussen til næste stop
  • Og her har vi gjort stop ved Ærø gårdbutik Uldgården, hvor der også er mulighed for at få en lille smagsprøve på Ærø kastanie likørsnaps
  • Ærø gårdbutik Uldgården, hvor der var rige muligheder for at solde lidt. Og her får Steen og Flemming sig en lille smagsprøve på Ærø kastanie likørsnaps
  • Udsigt over Voderup klint
  • Udsigten over klipperne
  • På vej ned ad de sidste trappetrin
  • 159 trappetrin - og så var vi helt nede ved stranden
  • Inge Lise og ;Per får sig et lille hvil og nyder udsigten over Voderup klitterne
  • En lille vandretur ved Voderup klint
  • På sightseeing i Marstals skønne gader
  • Og her er der et meget, meget lille hus fra det gamle kvarter i Marstal
  • Torvet i Marstal. Der lyttes til Allans sidste fortællen inden han viser os op gennem hovedgaden. Og så har vi tid på egen hånd til at nyde byen inden turen går tilbage mod Ringsted
  • Den ældste gade i Marstal
  • En af de mange smukke gader i Marstal
  • Så er der lækre smørrebrødssnitter til aftensmad, og Mogens er her igang med at tilbyde lidt ekstra. Vi var vist ikke så sultne!