Hjerteforeningen Lejre

Hjertecafé – Hvorfor er det sundt at synge? NB! Roskilde

Skrevet tirsdag d. 13. februar 2024

Hjertecafé – Hvorfor er det sundt at synge?

Hjerteforeningen Roskilde inviterer til en anderledes Hjertecafé, hvor vi bl.a. skal røre vores sangmuskler og blive klogere på, hvorfor det er sundt at synge.

Fællessangen trives i disse år. Vi synger faktisk på livet løs – på tværs af køn, alder og overbevisninger. Vi synger først og fremmest, fordi vi har lyst, og fordi vi ikke kan lade være!

Men hvad siger videnskaben om det at synge?
Er det godt for os? Kan man sige, at det ligefrem er sundt at synge?

Ja, det er faktisk videnskabeligt bevist!

Lasse Skovgaard, der arbejder professionelt med både musik og sundhedsforskning, tager os på en rejse i musikkens og sangens velgørende indvirkninger på os. Undervejs synger vi i fællesskab en række eksempler, og går hjem sundere, end da vi kom.

Lasse har skrevet bøger, artikler og kronikker om musik og sundhedsfaglige emner og har selv to sange med i den nye udgave af Højskolesangbogen.

Det er gratis at deltage i denne Hjertecafé, men kræver tilmelding. Så lyder dette som noget for dig, så send din tilmelding til [email protected].

Praktiske oplysninger.

Frivilligcentret (det gamle Tinghus)
Jernbanegade 21, 4000 Roskilde

Parkering: P-Plads markeret til Frivilligcentret (P-tilladelse udleveres i Frivilligcentret).

Parkerings pladserne omkring frivilligcentret bliver hurtigt optaget. Vi anbefaler derfor, at du kommer i god tid og henviser til de nærmeste p-pladser på dette link: https://www.frivilligcenter-roskilde.dk/for-forening/lokaler/parkering-ved-frivilligcenteret

Datoer

Mandag 26. februar 2024 kl. 19:00 – 21:00