Hjerteforeningen København S

Hjertevenlig cykeltur – Dragør-turen – tur 2

Om turen:

Vi mødes alle sammen på Metrostation Vestamager, hvorfra vi kører over til Den Røde Port kort derfra, der bringer os ind på Kalvebod Fælled. Herefter kører vi ad Kanalvej direkte mod den sydligste del af Amager.

Vi holder en kort pause ved 1) Kongelundsfortet, hvor der også er mulighed for et toiletbesøg.

Derefter fortsætter turen mod Dragør, hvor vi kører langs kysten og nyder den dejlige udsigt mod Øresund.

Et stykke før vi når Dragør, vil der være mulighed for at besøge Giant Troll: Bjarke Cirkelsten

I 2) Dragør spiser vi vores medbragte madpakker på Havnen, inden turen går rundt øst om lufthavnen og slutter ved Metrostationen i lufthavnen.

Turen varer ca. 3 timer og er på ca. 23 km.

Vi medbringer cykelveste, som vi håber, I vil iføre jer, og ligeledes ser vi gerne, at man benytter cykelhjelm.

1) Kongelundsfortet er et militæranlæg på Amager. Indtil 1996 var Kongelundsfortet militært område. Kongelundsfortet hed tidligere Kongelunds Batteri. Det blev opført som kystbatteri i tiden 1914-1916.

2) Dragørs bykerne er med sine snævre gader og lave huse fra 1700- og 1800-tallet en af de bedst bevarede byer i Danmark. Den gamle bydel indeholder 76 fredede ejendomme samt 5 på havnen, hvilket er den største koncentration af fredede ejendomme i en mindre by herhjemme.

Tilmelding til turen

Du kan tilmelde dig via følgende link: Tilmelding

Der er fastsat et maksimum på 11 deltagere på turen. Tilmelding sker efter først til mølle-princippet.

Sidste frist for tilmelding – 2 dage før start.

Pris for medlemmer af Hjerteforeningen: kr. 0,00 – For ikke-medlemmer: kr. 30,00.

Afbud

Bedes sendt til [email protected]

Du kan se turen direkte på Google Maps, hvor du kan zoome ind og ud, samt hente turen til din mobiltelefon. Klik her: Dragør-turen

Mødested: Klokken 10 ved Metrostation Vestamager.
Husk at medbringe drikkevarer samt en madpakke.
John Jørgensen
dueoddejohn@hotmail.com