Hjerteforeningen København S

Nytårsmarch mandag den 1. januar 2024 kl. 14:00.

Skrevet fredag d. 15. december 2023

Gå med Hjerteforeningen ind i 2024- og vær samtidig med til at fejre hjertestiens 15 års jubilæum på Amager Fælled.

Traditionen tro indbyder Hjerteforeningen i København S til fælles gåtur i starten af det nye år. Samtidig fejrer vi at hjertestien på Amager Fælled nu har eksisteret i 15 år. Kom og vær med til dette jubilæum og den traditionelle nytårsmarch. Et nyt år er lig med en frisk start, og det markerer Hjerteforeningens frivillige i en række byer landet over med en rask gåtur sammen med naboer, familie og venner.

Det er dejligt at gå, alle kan være med, og så kan en gåtur være en god anledning til at starte en ny sund vane. Du er så hjertelig velkommen til at deltage, når Hjerteforeningen i København S sætter den ene fod foran og går ud på årets nytårsmarch.

• Mange mennesker giver deres vaner et ekstra tjek ved starten på et nyt år, og her kan nytårsmarchen være første skridt til at kickstarte et sundere liv. Motion har en række gode effekter på dit helbred: Det sænker blodtrykket, det mindsker din risiko for at dø tidligt, og så har motion også en god effekt på din livskvalitet og dit daglige humør. Hvert skridt tæller. Samtidig er gåture sammen med andre mennesker med til at forebygge ensomhed. Så tag en nabo, en ven eller familien i hånden og gå med på Hjerteforeningens nytårsgåture, lyder opfordringen fra Hjerteforeningens adm. direktør Anne Kaltoft.

Efter turen er Hjerteforeningen i København S vært ved en lille forfriskning, der består af festlige bobler og andre drikkevarer (med og uden alkohol) samt kransekage.

Nytårsmarchen starter den 01.01.2024 kl.14:00. Vi mødes ved DR byen metrostation og turen slutter i nærheden af denne. Vi går ud på Amager Fælled og følger hjertestien et stykke af vejen. I alt går vi cirka 3,5 km.

Det er gratis at gå med, og du kan bare møde op. Der er ingen tilmelding.

Gå videre med Hjerteforeningen

Har du lyst til at gå mere, så arrangerer Hjerteforeningen gåture gennem hele året, hvor alle er velkomne. Find turene på hjerteforeningen.dk/kalender

Du kan også gå mere med Hjerteforeningen med projektet GÅ MED, hvor målet er at gå flere ture sammen i den dejlige natur. Læs mere på hjerteforeningen.dk/gaamed