Hjerteforeningen København S

Nytårsmarch – den 1. januar 2022 kl 14:00

Skrevet torsdag d. 23. december 2021

Tag de første skridt ind i 2022

Står et aktivt liv øverst på ønskelisten for 2022, er der rig mulighed for at kickstarte det med en frisk gåtur. Kom og vær med på årets første gåtur, når Hjerteforeningen i København S  inviterer til den traditionelle nytårsmarch

Med rester af nytårsbobler i kroppen og synet af fyrværkeri på nethinden går tusindvis af danskere hvert år med på Hjerteforeningens traditionelle nytårsmarch, der finder sted i et væld af byer over hele landet.

Også i her på Amager mødes familie, naboer og venner den 1. januar 2022 klokken 14 og hilser hinanden godt nytår, mens de går en rask tur sammen på den smukke Amager Fælled.

Så snør de gode sko og kom og vær med i det spæde 2022, lyder opfordringen fra Margit Grome formanden for Hjerteforeningen i København S

• Et nyt år er lig med en frisk start, og et nyt år er for mange mennesker også tiden, hvor de giver deres vaner et ekstra tjek. Så grib chancen og gå med på årets første gåtur. Gå-motion er god motion. Vi ved, at motion styrker hjertet, og selv en rask gåtur er med til at sænke blodtrykket. Min opfordring er derfor at tage familie og venner under armen og sammen med Hjerteforeningen tage årets første skridt mod et mere hjertesundt liv, siger Anne Kaltoft, adm. direktør i Hjerteforeningen.

Gåturen er ca. 4 kilometer lang, og vi går på Hjertestien  på Amager Fælled. Varighed ca. 1,5 time.

Mødestedet er DR Byens metrostation, og vi slutter i nærheden. For personer ældre end 15 år skal gyldigt Corona-pas medbringes.

På grund af Corona-restriktioner må hjerteforeningen   København S desværre ikke være vært ved en lille forfriskning, det må I have til gode til en anden gang. Men vi kan ønske hinanden Godt Nytår.

Det er gratis at gå med, og du kan bare møde op – der er ingen tilmelding. Kom og vær med, lyder opfordringen.

Hør mere om nytårsgåturen hos formanden for Hjerteforeningen i København S , Margit Grome – mail: [email protected]. Telefon: 4041 9476.

Find den nærmeste gåtur på hjerteforeningen.dk/kalender

Gå dig til en hjertestarter

Har du lyst til at gå mere, kan du vælge at gå for at få en hjertestarter til dit lokalområde ved Hjerteforeningens landsuddeling den 24. april 2022.

Læs mere på www.hjerteforeningen.dk/landsuddeling