Hjerteforeningen København S

Hjerteforeningens frivilligdag i Odense med generalforsamling

Skrevet søndag d. 12. maj 2019

Lene, Torben og Margit fra den lokale bestyrelse var lørdag den 11.05.2019 til hjerteforeningens frivilligdag og generalforsamling.
Det foregik i Odense Kongrescenter, og vi var ca. 200 deltagere fra hele landet.
Der blev indledt med et lægefagligt indlæg: “At leve med hjertesygdom- livskvalitet og rehabilitering” ved Ann-Dorthe Zwisler fra videnscenterchef REHPA (Rehabilitering og Palliation).
Dernæst gik vi til generalforsamlingen, der foregik i god ro og orden. Der sker en del ændringer i hjerteforeningen i disse år, og det var spændende at høre formandens beretning.
Efter en dejlig frokost (hvor der var indslag med Per Vers’ meget underholdende free style rap) delte vi os op i div. temasessioner.
Lene og Torben deltog i “Kom og bliv klogere på hjerteforeningens forskning” hvor forskningchef Gunnar Gislason orienterede.
Jeg deltog i “ABC for mental sundhed”. Det var Anne Sofie Bæk-Sørensen, senionkonsulent i forebyggelsesafdelingen der fortalte om dette – meget relevante emne.

Til allersidst rundede hjerteforeningens adm. direktør, Anne Kaltoft af med at fortælle om :”Ny strategi i hjerteforeningen”.

Alt i alt en meget spændende, inspirerende, hyggelig og oplysende dag.

Lene               Margit              Torben                                                            Anne Kaltoft