Hjerteforeningen Horsens

Tag de første skridt ind i 2022

Skrevet fredag d. 17. december 2021

Står et aktivt liv øverst på ønskelisten for 2022, er der rig mulighed for at kickstarte det med en frisk gåtur. Kom og vær med på årets første gåtur, når Hjerteforeningen inviterer til den traditionelle nytårsmarch

Med rester af nytårsbobler i kroppen og synet af fyrværkeri på nethinden går tusindvis af danskere hvert år med på Hjerteforeningens traditionelle nytårsmarch, der finder sted i et væld af byer over hele landet.

I Horsens opfordrer Hjerteforeningen Horsens ud fra et forsigtighedsprincip også til en hyggelig ”Gåtur sammen hver for sig”. Så snør de gode sko og kom ud og bevæg dig i det spæde 2022, lyder opfordringen fra Helle Asmussen, formand for Hjerteforeningen Horsens.

• Et nyt år er lig med en frisk start, og et nyt år er for mange mennesker også tiden, hvor de giver deres vaner et ekstra tjek. Så grib chancen og gå med på årets første gåtur. Gå-motion er god motion. Vi ved, at motion styrker hjertet, og selv en rask gåtur er med til at sænke blodtrykket. Min opfordring er derfor at tage familie og venner under armen og sammen med Hjerteforeningen tage årets første skridt mod et mere hjertesundt liv, siger Anne Kaltoft, adm. direktør i Hjerteforeningen.

Hjertestierne er godt fordelt i kommunerne, så der er god mulighed for en afvekslende og hyggelig gåtur den 1. januar.

• Det er en fornøjelse at gå på hjertestierne, og du kan starte på gåturene på hjertestierne, lige hvor det passer dig. Så kom og gør noget godt for dig selv, lyder opfordringen fra Helle Asmussen.

Nytårsmarch – gå sammen hver for sig

Corona spøger fortsat i samfundet. Derfor opfordrer Helle Asmussen på vegne af Hjerteforeningen Horsens til, at indbyggerne i kommunen benytter hjertestierne i Horsens og Brædstrup til en rask gåtur i den første uge af 2022.

• Motion er sundt, det styrker hjertet, og så er det hyggeligt at gå sammen med familie og venner. Derfor opfordrer jeg til at tage en rask vandretur på hjertestierne i kommunen, slutter Helle Asmussen.

Om hjertestierne

• Hjertestien i Brædstrup starter ved Folkeparken og er på 5,7 kilometer.
  • Hjertestien Horsens Nord er 5,3 kilometer. Den starter på hjørnet af Carolinelundsvej og Sundvej.
  • Hjertestien Horsens Øst består af en hovedrute på ca. 5,4 kilometer og en udvidet rute på 8,4 kilometer. Startstedet for begge ruter er ved Husodde Campingplads.

Desuden kan du læse mere om lokale indsats på Hjerteforeningen Horsens’ hjemmeside: lokal.hjerteforeningen.dk/horsens/hjertestier/

Her finder du også en beskrivelse og en rutevejledning til hjertestierne.

I kalenderne kan du finde den nærmeste planlagte gåtur på hjerteforeningen.dk/kalender

Se alle hjertestier i Danmark på hjerteforeningen.dk/hjertestier

For yderligere informationer, kontakt formand for Hjerteforeningen Horsens, Helle Asmussen, mail: [email protected]