Hjerteforeningen Hørsholm

Sommertur til “Arken” og Sejltur med M/S Saga Fjord.

Skrevet fredag d. 25. juni 2021

Det var det flotteste solskinsvejr, da Hjerteforeningen Hørsholm onsdag den 16. juni 2021 havde den årlige sommerudflugt. Dagen startede klokken 9, hvor 35 glade deltagere kørte med Edelskov luxusbus fra Ridebanen. Første stop var kunstmuseet Arken, hvor der var serveret kaffe, te og croissanter i cafeteriet. Derefter så vi den imponerende udstilling ”Guld og magi”, som blandt andet indeholder nogle af de flotteste værker fra Nationalmuseet.
Efter en dejlig formiddag kørte bussen os videre til Roskilde, hvor en sejltur med M/S Sagafjord ventede. Vi havde fået egen opdækning i kaptajnens salon, hvor der er udsigt til fjorden fra alle pladser. Der blev serveret en skøn frokostplatte med øl eller vand. Snakken gik livligt og vi nød både sejltur og det gode selskab.

Efter en begivenhedsrig dag gik turen atter hjemad sidst på eftermiddagen.

Prisen for hele arrangementet var kun 100 kr. pr. person på grund af et stort tilskud fra købmand Brian Banke, Meny på Rungsted Bytorv.