Hjertemotion

Hjertemotion har til formål at udvikle og vedligeholde de sunde livsstilsændringer, som alle patienter og ældre har ønske om at påbegynde. Hjerteforeningen vil vi gerne hjælpe patienterne med livslang rehabilitering – og det sker bedst i lokalområdet, hvor patienten og ældre bor.

Vigtige faktorer ved livslang rehabilitering er motion, faglige input og socialt samvær med andre mennesker med behov for samvær og rehabilitering. Hjerteforeningens lokalforening gør en stor forskel for både patienter og ældreborgere – ved at sætte lokale Hjertemotionshold i gang, som kan holde nye motionsvaner vedlige og give tilbud om socialstøtte. Den livslange rehabilitering i lokalområdet er ikke en erstatning for kommunale tilbud – men et vigtigt supplement.