Hjerteforeningen Greve/Solrød

Hjerteforeningen søger instruktør til Hjertemotion i Solrød

Skrevet onsdag d. 15. juni 2022

Hjerteforeningen søger instruktør til Hjertemotion i Solrød

Hjerteforeningen Greve/Solrød søger en instruktør til Hjerteforeningens hjertemotionshold i Solrød Idrætscenter.
Der findes Hjertemotions hold rundt i hele landet i samarbejde med Hjerteforeningens lokalforeninger.

Deltagerne på hjerteholdene vil primært være hjerte-kar-patienter, der har behov for fortsat træning efter afsluttet behandling på hospital og i kommunalt regi.

Træning med et Hjertemotionshold:

Stillingen består i at varetage hjertetræning i samarbejde med Hjerteforeningens lokalforening. Vi har ét hold i Solrød som foregår onsdage fra 16.00-17.30 (én times træning og en halv times socialt samvær på holdet efterfølgende).

Træningen foregår:

Tingsryds Alle 27, 2680 Solrød Strand.

Arbejdsopgaver:

• Gennemføre og varetage hjertetræning og rådgivning i forbindelse med træning
  • Samarbejde med Hjerteforeningens lokalforening og den frivillige tovholder tilknyttet holdet.

Kvalifikationer:

• Vi forventer at ansøger er uddannet fysioterapeut eller har tilsvarende kompetencer.
  • Har en stor erfaring med træning af hjertepatienter eller andre patientgrupper, hvor der skal tages udvidet hensyn til deltagerne.
  • Har lyst til, og motiveres af, at undervise, rådgive og motivere andre til fysisk aktivitet.
  • Har solid viden om træningsfysiologi.
  • Har erfaring med træningsprincipper inden for kredsløbstræning og muskel-/styrketræning.

Personlige kompetencer:

Vi søger en instruktør som er initiativrig og kreativ inden for holdtræning, udadvendt og god til at samarbejde.

Vi tilbyder:

• Hjerteforeningen afholder årligt to online fyraftensmøder med faglidt indhold, for nye instruktører i Hjertemotion. Der ydes ikke honorar for deltagelse.
  • Hjerteforeningen afholder en årlig temadag med sparring og faglig inspiration til holdtræning, for instruktører i Hjertemotion. Der ydes ikke honorar for deltagelse, men transporten dækkes.
  • Hjerteforeningen udbyder gratis 30 minutters hjerteredderkurser.
  • Faglig sparring med hjertefysioterapeuter og hjertesygeplejersker via Hjertelinjen 70250000.
  • Freelance-honorar – 400 kr. pr. time, der udbetales som B-indkomst. Hvis ikke du har eget CVR-nummer dækkes du af Hjerteforeningens erhvervsansvarsforsikring. Der ydes ikke feriepenge, kørsel og pensionstillæg.

Ved interesse kan du kontakte:

Frivilligkonsulent Sara Lisberg Larsen på [email protected] eller på telefon 42 92 15 01.