Om os

Hjerteforeningens lokalkomité Glostrup/Rødovre dækker aktiviteter i Glostrup og Rødovre Kommuner.

Aktiviteter
I løbet af året laver vi en række arrangementer som foredrag, udflugter, gåture og hjertemotion.
Har du gode ideer til arrangementer  eller andet, så hører vi gerne fra dig.
Vi hører også gerne fra dig, hvis du vil give en hjælpende hånd til Hjerteforeningens arbejde.

Rådgivning
Lokalkomiteen oplyser om hjerte- og kredsløbssygdomme og deres forebyggelse samt yder støtte og rådgivning til hjertepatienter og deres pårørende.
I øvrigt repræsenterer lokalkomiteen Hjerteforeningen i lokalområdet.
Lokalkomiteen samarbejder med hjerteafdelingerne på Hvidovre Sygehus og Glostrup Sygehus.

Frivillig i hjerteforeningen
Har du lyst til at være frivillig i Hjerteforeningen, så kontakt en fra bestyrelsen, som også kan fortælle mere om arbejdet i lokalkomiteen.
Som frivillig får du oplevelser og glæde ved at løse opgaver i et fællesskab, tilfredsstillelsen ved at gøre en indsats og personlige kvalifikationer gennem kurser, foredrag og lærerige oplevelser.

Hjertestier
Lokalkomiteen har oprettet en hjertesti i Kagsmosen, en i Ejby Naturpark og en på Vestvolden i Rødovre  i samarbejde med pågældende kommune.
Brochurer med kort over ruterne kan rekvireres hos lokalkomiteen, på rådhuse og biblioteker.
Vi arbejder på at få anlagt flere hjertestier.

Find din hjertesti her

Husk Hjerteforeningen er ikke kun for Hjertepatienter.
ALLE ER VELKOMNE – også til vore arrangementer.