Hjerteforeningen Gentofte

Nyhedsbrev december 2022

Skrevet tirsdag d. 20. december 2022

Kære alle medlemmer i Hjerteforeningen Gentofte.Nu står julen snart for døren og året 2022 er næsten forbi. Men her i Hjerteforeningen er vi klar til et nyt frisk år, med mange gode og spændende aktiviteter her i Gentofte.Vi har både vores faste aktiviteter i kalenderen, men vi har også andre nye arrangementer og foredrag med forskellige emner hen over året. I 2023 starter vi vores Hjertecafé, hvor alle kan deltage og møde andre medlemmer i Hjerteforeningen. Der vil hver gang være et foredrag med et spændende emne, og vi servere altid kaffe/te med kage. I kan altid se alle vores aktiviteter og arrangementer på vores hjemmeside, hvor vi løbende informere om vores tilbud til alle jer medlemmer.Vores faste aktiviteter er følgende:

• Gentofte Hjertemotion: Det er et tilbud til alle hjertepatienter, hvor man deltager i hjertevenlig motion én gang om ugen ved en professionel underviser. Motionen foregår i  Tranehaven i Hellerup. Vi har fået mange henvendelser fra jer, der gerne vil deltage i hjertemotionen. Vi er derfor ved at få oprettet et ekstra motionshold til alle jer ,der står på ventelisten. I hører nærmere fra os, når vi er klar med et ekstra hold. Hvis I ønsker at deltage i hjertemotion – skriv en mail til os på [email protected].

• Skildpaddeklubben: Det er gåture for alle, der gerne vil ud og gå en tur og samtidig vil opleve nye steder her i nærområdet. Turene foregår forskellige steder hver måned og der bliver fortalt lidt historier om det pågældende område under turen. Gåturene er ca. mellem 3 og 5 km i stille og roligt tempo – så alle kan være med. Der afsluttes altid med en god kop kaffe/the og med lidt kage. Skildpaddeklubben tager på tur den første tirsdag i hver måned. Se på vores hjemmeside, hvor næste tur er til. Skildpaddeklubben holder vinterferie frem til foråret 2023. Vi starter op igen med vores første tur tirsdag den 11. april 2023. Kom og vær med og få en god oplevelse, samt at få talt med de andre i Hjerteforeningen.  Det er vigtigt at melde sig til turen ved at sende en mail til [email protected].

• Yogaevent: Der afholdes yogaarrangement 2 gange om året, hvor der bliver undervist i yoga udenfor i den skønne Øregaards Parken. Det er tilbud til alle – både til de øvede og nybegyndere. Det er ca. en times yoga, hvor der undervises af en professionel instruktør. Der er frugt til alle deltagere efter yogatimen. Mød op med din yogamåtte og vær med til en dejlig dag.   Se mere på vores hjemmeside vedrørende yogaarrangementerne i 2023.

• Hjertecafé med foredrag: Vi har henover året forskellige foredrag med spændende emner. Her til vinter har vi et foredrag med Læge Anders Nissen Bonde fra Herlev/Gentofte hospital, der vil fortælle om atrieflimmer for medlemmerne i Hjerteforeningen. Dette foredrag finder sted i forbindelse med vores Hjertecafé tirsdag den 17. januar 2023. Arrangementet foregår i Byens Hus. Der vil blive serveret kaffe/te og kage til arrangementet. Husk at tilmelde jer til dette foredrag. I tilmelder jer ved at skrive en mail til [email protected]

Husk at I kan altid at se på vores hjemmeside https://lokal.hjerteforeningen.dk/gentofte/  hvilken arrangementer vi har hen over året.Vi håber, at se jer alle til vores arrangementer og aktiviteter henover foråret 2023.Næste nyhedsbrev vil blive sendt ud i foråret 2023.Vi glæder os til et fantastisk samarbejde her i Gentofte Hjerteforening og til at se jer alle til vores spændende aktiviteter hen over året 2023.Bestyrelsen her i Hjerteforeningen Gentofte vil gerne ønske alle medlemmerne enrigtig Glædelig Jul, samt et Godt Nytår. På gensyn i 2023Hjerteforeningen Gentofte