Hjerteforeningen Gentofte

Nyhedsbrev foråret 2022

Skrevet onsdag d. 30. marts 2022

Kære alle i Hjerteforeningen Gentofte.

Gentofte Hjerteforening har afholdt generalforsamling den 1. marts 2022.

I den forbindelse fik vi sammensat en ny bestyrelse i foreningen.

Bestyrelsen er nu følgende:

Heidi Hansen – ny formand.

Niels Kristensen – ny næstformand. (ny i bestyrelsen)

Finn Jessen – ny kassér (ny i bestyrelsen)

Janne Høyer – medlem.

Birgitte Stenz – medlem.

Anne Søkvist – medlem.

Hjerteforeningen i Gentofte vil gerne informere alle sine medlemmer om vores arrangementer og aktiviteter, som vi afholder hen over året. Vi lægger derfor et nyhedsbrev op her på siden ca. én gang i kvartalet, hvor vi informerer om vores arrangementer, foredrag og aktiviteter.

Vi har både faste aktiviteter i kalenderen, men vi har også andre arrangementer og foredrag med forskellige emner hen over året.  I kan se alle vores aktiviteter og arrangementer her på hjemmesiden, hvor vi løbende informere om vores tilbud til alle her i kommunen.

Vores faste aktiviteter er følgende:

• Gentofte Hjertemotion: Det er et tilbud til alle hjertepatienter, hvor man deltager i hjertevenlig motion én gang om ugen ved en professionel underviser. Motionen foregår i  Tranehaven ved Hellerup. Der er p.t. ingen ledige pladser, men hvis der kommer flere på venteliste, vil vi arbejde på, at få udvidet med flere motionshold i løbet af ugen. Hvis I ønsker at deltage i motionen – skriv en mail til os på [email protected].
  • Skildpaddeklubben: Det er gåture for alle, der gerne vil ud og gå en tur og samtidig vil opleve nye steder her i nærområdet. Turene foregår forskellige steder hver måned og der bliver fortalt lidt historier om det pågældende område under turen. Gåturene er ca. mellem 3 og 5 km i stille og roligt tempo – så alle kan være med. Der afsluttes altid med en god kop kaffe/the og med lidt kage. Skildpaddeklubben tager på tur den første tirsdag i hver måned. Der ligger en plan for turene på hjemmesiden for Gentofte Hjerteforening. Det er vigtigt at melde sig til turen ved at sende en mail til [email protected].
  • Yogaevent: Der afholdes yoga arrangement 2 gange om året, hvor der bliver undervist i yoga udenfor i den skønne Øregaards Parken. Det er tilbud til alle – både til de øvede og også til nybegynder i yoga. Det er ca. en times yoga, hvor der undervises af en professionel instruktør. Der er frugt til alle deltagere efter yogatimen. Vores yoga arrangement er både den 12. juni og den 11. september 2022.

Til efteråret kommer der mange flere aktiviteter og arrangementer i Hjerteforeningen Gentofte. Vi er lige nu allerede i gang med at arrangere flere foredrag om spændende emner og vi er også ved at planlægge en madklub, hvor vi invitere jer medlemmer til at deltage og lære at lave hjertesund mad.

Vi håber, at se jer alle til vores arrangementer og aktiviteter her i foråret. Vores næste nyhedsbrev kommer til august.

Rigtig god sommer til jer alle – vi glæder os til et fantastisk samarbejde her i Gentofte Hjerteforening.

På gensyn

Hjerteforeningen Gentofte