Hjerteforeningen Gentofte

Opdatering vedr. corona restriktioner

Skrevet onsdag d. 16. december 2020

De skærpede corona restriktioner, som i uge 50 blev pålagt Gentofte kommune betyder følgende:

• De nye restriktioner betyder, at Hjerteforeningen har besluttet at alle lokale aktiviteter – inde som ude – i de pågældende kommuner foreløbig aflyses indtil den 3. januar. Det gælder bl.a. Hjertemotion og planlagte gåture i organiserede grupper.
  • Forsamlingsforbudet på max. 10 personer forlænges til den 28. februar 2021.

Generel information fra Hjerteforeningen

Hjerteforeningen har under hele coronakrisens forløb fulgt et forsigtighedsprincip, da vi i stor udstrækning har at gøre med særligt sårbare grupper – og det princip følges fortsat. På den måde påtager Hjerteforeningen sig et vigtigt samfundsansvar i forhold til at forhindre yderligere smittespredning

Det er vigtigt at nævne, at det trods de skærpede restriktioner fortsat er meget vigtigt, at vi alle motionerer – både for det fysiske og det psykiske velbefindendes skyld. Det bør blot ske i grupper på få personer (gerne de samme) og under iagttagelse af de gængse forholdsregler med afspritning, afstand m.m. Hjerteforeningen opfordrer til at deltagerne fortsat motionerer hver for sig eller med deres nærmeste.