Hjerteforeningen Frederikssund

Hjertecafé onsdag den 28. februar 2024

Skrevet tirsdag d. 20. februar 2024

Hjerteforeningen Frederikssund afholder Hjertecafe den 28. februar 2024 kl. 14.00 i Elværket, Frederikssund, hvor overlæge i hjertesygdomme Ilan Raymond fra Hvidovre og Amager Hospital, holder et spændende foredrag om:

Et godt liv med hjertesvigt og atrieflimren.

Til dagligt behandler Ilan Raymond patienter med hjertesvigt og atrieflimren og forsker i begge tilstande, og vil i dette foredrag gennemgå alle aspekter af de to tilstande.

Hjertesvigt og atrieflimren er de to mest udbredte hjertesygdomme i Danmark og er nogen af de hyppigste årsager til hospitalsindlæggelser. En hel del mennesker må leve med begge dele. Igennem de sidste 20-30 år er vi blevet dygtigere til at finde patienter med disse diagnoser, og vi har fået stadig bedre behandlinger både medicinske og i form af kateteroperationer. Dette har betydet en stadig længere overlevelse, generelt med en bedre livskvalitet for patienterne. Der er simpelthen flere mennesker, der lever længere med hjertesvigt og atrieflimren.

Kom og hør dette betydningsfulde foredrag, hvor Hjerteforeningen serverer kaffe/the og frugt.

Der er gratis adgang til Hjertecafeen.