Hjerteforeningen Frederikssund

Hjertecafé den 31. januar 2024

Skrevet onsdag d. 24. januar 2024

Kom og hør et spændende foredrag, hvor Hjerteforeningen Frederikssund afholder:

Hjertecafe den 31. januar 2024 kl. 14.00 i Elværket, Frederikssund, hvor professor, dr. odont. Palle Holmstrup, Tandlægehøjskolen, vil fortælle om:

Sygdom i mundhulen har uventet stor betydning for dit helbred.

Der foreligger således i dag et betydeligt antal befolkningsundersøgelser, der viser, at parodontitis er knyttet til en række medicinske sygdomme. Især type 2 diabetes, hjerte-karsygdomme og leddegigt påkalder sig opmærksomhed, da flere nyere undersøgelser viser forbedrede forløb af disse sygdomme efter intensiv behandling af parodontitis.

I foredraget belyses forhold af betydning for udviklingen af parodontitis og for forståelsen af de mekanismer, der kan påvirke andre sygdommes forløb.

Kom og hør dette betydningsfulde foredrag, hvor Hjerteforeningen serverer kaffe/the og frugt.

Der er gratis adgang til Hjertecafeen.